Mercedes GP: "De vonk is terug bij Michael Schumacher"

  • Gepubliceerd op 10 mei 2010 13:34
  • comments 36
  • Door: Rob Veenstra
De aangepaste W01 heeft er in Barcelona voor gezorgd dat Michael Schumacher iets van zijn oude vorm heeft hervonden. Die conclusie trekt Mercedes GP-directeur Nick Fry na de Spaanse Grand Prix. Schumacher finishte daarin als vierde. De achterstand op Red Bull Racing is echter groot.

Fry vertelde aan Autosport: “De vonk is terug bij Michael Schumacher. In China stond hij nog perplex. Hij begreep niet waarom hij moeite had en wij ook niet, dat zorgde voor zorgen. Maar in Spanje was het vanaf het begin raak en in zijn stem klinkt weer vertrouwen. Hij weet wat hij wil van een auto en hij heeft gekregen wat hij kon krijgen. We zijn weer op de goede weg met hem.”

“De realiteit is echter dat we nog bergen werk te verzetten hebben. Een minuut achter de winnaar eindigen is zeer teleurstellend. Ik verwacht niet dat Red Bull Racing op andere circuits net zo veel voorsprong heeft, deze baan paste uitstekend bij hun auto. Maar dan nog zijn ze een halve seconde per ronde sneller dan wij en dat is een groot gat. We moeten aan de slag om dat goed te maken.”

Reacties (36)

Login om te reageren
  • F1moo

    Posts: 9

    Ik hoop het. Schumi maximaliseerde simpelweg in Barcelona en hoop dat hij en MGP nog kan aansluiten bij de topteams dit jaar. Winnen hoeft niet, maar als hetzelfde jaren worden als in 1996,97.98 is het zeer goed te noemen van ze.

    • + 0
    • 10 mei 2010 - 14:13
  • even de volgende race af wachten. meneer kan altijd nog in de bocht stil gaan staan tijdens q3. (lol)

    • + 0
    • 10 mei 2010 - 14:26
    • Rohit

      Posts: 106

      grappig

      • + 0
      • 10 mei 2010 - 14:34
    • Hij heeft tenminste de ballen om dit soort acties zelf uit te voeren. Dat kan helaas niet van jouw idool gezegd worden, die roept de hulp in van zijn voormalig teamgenoot om daarna zijn handen in onschuld te wassen!!

      • + 0
      • 10 mei 2010 - 14:54
    • kan je nu ook lachen als er een grapje word gemaakt over jou vriend.PS volgens mij was hij gister jarig met al die kado\'s want alleen was het hem niet gelukt

      • + 0
      • 10 mei 2010 - 17:17
  • Nijhuis

    Posts: 653

    ja man, ik lig dubbel...

    • + 0
    • 10 mei 2010 - 14:40
  • rafael

    Posts: 2.555

    Hij weet wat hij wil van een auto en hij heeft gekregen wat hij kon krijgen.EN ROSBERG NIET!!

    • + 0
    • 10 mei 2010 - 16:13
    • Geen-verstand er Fan zou een betere naam voor jou zijn

      • + 0
      • 10 mei 2010 - 17:13
    • ja en jou noem ik voortaan Je-weet er niks fan

      • + 0
      • 10 mei 2010 - 20:43
  • germain

    Posts: 1.748

    Ja idd hij was weer chagrijnig na de race en dat is een goed teken :)

    • + 0
    • 10 mei 2010 - 17:37
  • F1Freak

    Posts: 201

    De vonk is al een tijdje terug, maar het kon nog niet vlammen.
    Dan maar even afwachten of het alsnog kan vlammen. Verbetering is een beetje zichtbaar t.o.v. de vorige races.

    • + 0
    • 10 mei 2010 - 17:59
  • turbof1

    Posts: 1.980

    Want een onzin.
    -Hij doet het 4 races slecht, ze zeggen: Laten we het afwachten, hij komt nog zel.
    -Hij doet het 1 race relatief goed, ze zeggen: maar nu is de vonk terug bij Schumacher?

    Ik bedoel maar: de filosofie van het enkele races af te wachten heeft een paar objectieve gaten bij Mercedes.

    • + 0
    • 10 mei 2010 - 18:06
  • Je zou toch verwachten dat de paniek bij Mercedes nu compleet is. Schumacher heeft de \"vonk\" terug, maar hij is nog steeds kansloos. Ze worden nog verder op achterstand gereden dan in Bahrein.

    In Bahrein hadden ze tenminste nog de hoop dat hun \"grote update\" alles goed zou maken en dat Schumacher zijn draai wel zou vinden. De grote update hebben we gehad en Schumacher heeft zijn draai gevonden. Wat nu?

    • + 0
    • 10 mei 2010 - 18:34
    • tegen de tijd dat je dit kan lezen zitten we al naar de race in Monaco te kijken........duurt moeilijk lang die posts.....pffff

      Pat....zit je nu weer op MSC te vitten haha.....jij bent toch ook een beetje voor HAM? die ging met update en al 2 rondjes voor het champoppel spuiten zo richting centro Barcelona die heeft vast ook wel een scheurtje in zijn Chassis ergens.
      Maar volgens jou blijven ze bij McLaren daar gewoon cool onder?
      De McLarens worden al vergeleken met een Haas op 3 poten met maagstenen en een Schildpad die door MSC wordt opgehouden.....

      Jij hebt echt een hekel aan die MSC he?haha
      Vind als je zegt dat Mercedes kansloos is dat je wel gelijk hebt maar ROS en MSC in een Red Bull rijden net zo ver weg van het veld....


      • + 0
      • 10 mei 2010 - 21:52
  • De vonk? Bedoelen ze niet dat hij zijn zin heeft door met een langere wielbasis te gaan rijden? Iets wat Rosberg zichtbaar niet goed ligt.

    • + 0
    • 10 mei 2010 - 21:34
  • Sparrow

    Posts: 3.592

    Ach, het is duidelijk dat als je wk wil worden, je ook zo ongeveer de beste auto van het veld moet hebben. Qua pure snelheid zitten de coureurs allemaal echt niet ver van elkaar af.
    Rosberg en Schumi doen wat ze kunnen, maar de auto is gewoon brak en daar kan je als coureur verder weinig aan doen... En het zal ook heus niet aan de input liggen die de rijders moeten leveren, want dat zal wel snor zitten daar.
    Ben benieuwd of het nog wat kan worden met mercedes, maar ik denk dat het gat nu al zo groot is, dat het vrij onmogelijk wordt om dit jaar nog echt mee te doen.

    • + 0
    • 11 mei 2010 - 01:16
  • renzo

    Posts: 932

    Tja het mag duidelijk zijn wie er met de scepter zwaait bij Mercedes. Ene M. Schumacher. De eerste zet in de richting van Schumacher is gezet. Dit is voor mij weer zo\'n klassiek voorbeeld van een 1e en 2e rijder. Ok wat voorbarig, we hebben 1 race gehad waarin Schumacher Rosberg verslaat, maar als dit een voorteken is dan zal Rosberg vanaf nu langzaam terug zakken.
    Let op mijn woorden, nig een race of 6 en dan wordt Rosberg afgeserveerd.

    • + 0
    • 11 mei 2010 - 08:51
    • Mick34

      Posts: 1.021

      Dat verwacht ik niet. Valt namelijk nog niet te zeggen na één slechte race van Rosberg.

      Als het wel zo zijn, dan is het natuurlijk alsnog de verdienste van Schumacher zelf. Of zou hij dat voordeel krijgen omdat hij zo lief lacht.....

      • + 0
      • 11 mei 2010 - 10:17
  • sloggerke

    Posts: 646

    De \"vonk\" om het hele veld op te houden dan wel..

    In Alonso\'s boordradio zei men doodleuk: \"Behind you Michael is holding up everyone...\"
    Ik bestierf het.

    Net als Heidfeld die man, als je daar achter zat was je hele race eveneens om zeep.
    Het \"breed\" maken van de wagen heet dat dan, en naar het schijnt moet dat een \"kunst\" zijn ook nog... Het is of er achter blijven, of een aanrijding a la Villeneuve riskeren...

    Ik blijf er bij: Had Kubica die Mercedes gegeven in het begin van het seizoen!


    • + 0
    • 11 mei 2010 - 10:18
  • als ik shumie was zou ik stoppen, als hij in een slechte auto presteert, zegt iedereen dat zen teamgenoot geen kans krijgt..

    Shumie is een top coureur, waarom altijd zeiken dat ie een team naar zich toe trekt, dat vind ik juist een geweldig talent..

    achja shumie is of SLECHT GEWORDEN, en het verleerd, of zijn teamgenoot word verneukt, jatogh??? of begrijp ik jullie verkeerd

    OT:
    MercedesGP: de vonk is terug bij michael schumacher

    ik zeg:\'\' nieuwe bougie erin ofzo??.\'\'

    • + 0
    • 11 mei 2010 - 11:43
  • nee maar bij topics over andere coureurs daar kom ik je niet vaak tegen....Wat moet Mclaren dan bijv.doen volgens jou?
    Ze blijven daar ook maar mooi weer spelen maar volgens mij staat de gedoodverfde \"tweede\" coureur daar ver boven de \"eerste\" coureur en BAR die liep voor het seizoen ook te gillen dat ie voor het wk wil gaan met zijn Williams......daar lijkt het er niet eens op maar daar zie ik je nooit zeuren?
    Tussen zeggen dat je wk wilt worden en het ook daadwerkelijk worden zit nog wel een stap hoor.
    Jij neemt het wel heel letterlijk dan allemaal?
    Er zijn zoveel belangen alleen al bij uitlatingen in de media op commercieel gebied....Mercedes haalt nog steeds nieuwe sponsoren binnen dus die gaan nooit zeggen \"we gaan ons op 2011 focussen\"

    Pat de Red Bulls zijn zo snel....ieder team behoort zich af te vragen : wat nu?

    Maar dit zeg je alleen maar op een topic wat over MSC gaat vandaar de vraag van mij of het echt zo diep zit bij je?

    Dacht van de week nog wel dat je zo objectief was met je grafieken.....

    • + 0
    • 11 mei 2010 - 13:49
    • Gassuh

      Posts: 265

      Je moet je wel even bedenken dat Barrichello sinds Bahrein niet geroepen heeft dat het allemaal wel goed zou komen.

      Bij McLaren kijken ze toch wel raar op dat Button boven Hamilton staat, al betwijfel ik of het met snelheid te maken heeft maar dat staat hier los van.

      Bij Mercedes bleven ze maar roepen dat het wel goed zou komen met de \"grote update\" en dat Schumacher z\'n draai wel zou vinden. Nu roepen ze dat de vonk terug is nadat ze op een minuut zijn gezet!

      Je hebt gelijk dat alle teams zich moeten afvragen wat ze gaan doen om Red Bull tegen te houden.

      Aangezien Mercedes de enige is die dit soort berichten naar buiten brengt heeft patrickl weinig andere keus dan hier zijn mening erover te geven. Het zou een beetje raar staan als hij dit zou zeggen bij het artikel over Massa z\'n bandenproblemen.

      Dat hij alleen maar commentaar op Schumacher heeft, heeft ook te maken met het compleet belachelijke gebrabbel van hem en z\'n monteurs. Hij zou een voorbeeld aan Rosberg moeten nemen en gewoon moeten zeggen: \"We waren dit weekend niet snel genoeg en vooral ik reed echt knudde.\" Dit geldt niet voor Spanje, maar bijvoorbeeld voor China.

      • + 0
      • 11 mei 2010 - 14:21
  • Inderdaad, wat Gassuh zegt :)

    Wil daar trouwens nog wel aan toevoegen dat Hamilton en Alonso nog niet zo heel erg ver van de Red Bulls af zitten. Die zie ik op andere circuits nog wel het gevecht aan gaan met die jongens.

    • + 0
    • 11 mei 2010 - 15:09
  • Mercedes wil gaan voor het kampioenschap, had een hoop excuses met dat het allemaal nog zou gaan gebeuren. Nu zijn die excuses volgens dit bericht dus allemaal weg en staan ze nog verder naar achter.

    Dus, de vraag is dan \"Wat nu?\". Ik heb ze nergens gegoord over ontwikkelprogramma\'s of wat dan ook.

    Wat McLaren of Ferrari dan wel of niet doen is dan voor deze discussie niet relevant.

    Sowiesi 12 of 20 seconden achterstand is een compleet ander verhaal dan dik een minuut achterstand. Of je nou 2 a 3 tienden per ronde moet verbeteren of een volle seconde is nogal een verschil.

    2 a 3 tienden is wat normaal gesproken een updat ze wel brengt. Voor een hele seconde heb je zowat een nieuwe auto nodig.

    • + 0
    • 11 mei 2010 - 16:33
    • Het is jammer dat als ik ze wil plaatsen ik nooit links naar andere sites kan plaatsen.....

      Pat, wat voor ontwikkelings programma denk jij dan dat welk team dan ook op dit moment kan voeren?
      Testen mag niet dus als je een grote achterstand hebt is dat inweze een probleem waar je het hele jaar last van hebt.
      Vorig jaar wordt een Force India 2e in Belgie dus is er duidelijk een verschil per circuit en welke wagen je op welk circuit rijdt...
      Straks krijg je circuits waar de downforce al omlaag moet en dan is het weer anders....

      jij bent alleen in mijn optiek degene die beweert dat ze alleen bij Mercedes (MSC) een probleem hebben?

      Nou :

      Red Bull : zit peentjes te zweten of ze een race uit rijden.
      McLaren : gaan tactisch bij HAM niet echt goed te werk en BUT heeft niet op snelheid 2 races gewonnen maar door tactische beslissingen komt door pits blunder achter een Mercedes klem te zitten.
      Ferrari : Met veel geluk 1 overwinning maar al een paar motoren verbruikt.
      Nou dat zijn de topteams en jij hebt het alleen over Mercedes....

      Lekker objectief......
      Volgend onderwerp....

      • + 0
      • 11 mei 2010 - 19:03
  • Stri

    Posts: 2.851

    Ik denk dat Mercedes al lang weet dat ze niet meer voor het kampioenschap kunnen gaan dit jaar. Ik neem namelijk niet aan dat ze nog een dikke seconde kunnen goedmaken. Daar komt dan nog bij dat de andere auto\'s ook nog worden doorontwikkeld. Ze hopen misschien op een overwinning met wat geluk.

    • + 0
    • 11 mei 2010 - 19:23

CN Grand Prix van China

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

CNGrand Prix van China

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

WK standen 2024

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wie rijdt er in 2025 voor Red Bull?

Formule 1 kalender - 2024

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
29 - 2 maa
Bahrein
7 - 9 maa
Saoedi-Arabië
22 - 24 maa
Australië
5 - 7 apr
Japan
19 - 21 apr
China
3 - 5 mei
Verenigde Staten van Amerika
17 - 19 mei
Italië
24 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Spanje
28 - 30 jun
Oostenrijk
5 - 7 jul
Groot Brittannië
19 - 21 jul
Hongarije
26 - 28 jul
België
23 - 25 aug
Nederland
30 - 1 sep
Italië
13 - 15 sep
Azerbeidzjan
20 - 22 sep
Singapore
18 - 20 okt
Verenigde Staten van Amerika
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Brazilië
22 - 24 nov
Verenigde Staten van Amerika
29 - 1 dec
Qatar
6 - 8 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2024

Datum
Grand Prix & Circuit
29 - 2 maa
7 - 9 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
22 - 24 maa
Australië Albert Park
5 - 7 apr
19 - 21 apr
3 - 5 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
17 - 19 mei
24 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
5 - 7 jul
Groot Brittannië Silverstone
19 - 21 jul
Hongarije Hungaroring
26 - 28 jul
23 - 25 aug
Nederland Circuit Zandvoort
30 - 1 sep
Italië Monza
13 - 15 sep
Azerbeidzjan Baku City Circuit
20 - 22 sep
18 - 20 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Brazilië Interlagos
22 - 24 nov
Verenigde Staten van Amerika Las Vegas Street Circuit
29 - 1 dec
6 - 8 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar
'Viaplay behoudt de uitzendrechten van de Formule 1 in Nederland' ×