Brawn GP: "Salariseisen Raikkonen zijn veel te gortig voor ons"

  • Gepubliceerd op 03 nov 2009 12:14
  • comments 29
  • Door: Rob Veenstra
Kampioen Brawn GP heeft door het vertrek van Rubens Barrichello een stoeltje beschikbaar voor volgend seizoen. De vrijkomende wereldkampioen van 2007, Kimi Raikkonen, is echter geen optie voor de Britse renstal. De Fin vraagt teveel geld.

Dat onthulde teambaas Ross Brawn tegenover Auto Motor und Sport. “Kimi is veel te duur. Zijn management onderhandelt alsof hij geen compensatie van Ferrari ontvangt.” Volgens Finse media zou McLaren minder moeite hebben met de eisen van Raikkonen en al een contract naar diens management gestuurd hebben. Zijn begeleidingsteam heeft het aanbod in beraad en bestudeert de details.

Reacties (29)

Login om te reageren
  • m anbeek

    Posts: 214

    Ik zeg: KIMI NAAR McLAREN!!!!
    Zou leuk zijn voor volgend jaar. Een mooie strijd tusen Ferrari en McLaren

    • + 0
    • 3 nov 2009 - 12:22
  • Dat hij compensatie ontvangt voor de contractbreuk van Ferrari heeft toch ook verder niets te maken met zijn salaris?

    • + 0
    • 3 nov 2009 - 12:24
  • \'\'Volgens Finse media zou McLaren minder moeite hebben met de eisen van Raikkonen en al een contract naar diens management gestuurd hebben.\'\'

    Ik hoop het zo. Als deze man van het F1 toneel verdwijnt dan zou dat zonde zijn (al zullen een aantal hier het daar niet mee eens zijn). Ik denk dat Kimi extra gedreven is om te laten zien aan Ferrari dat ze de verkeerde beslissing hebben genomen. De juiste ingredienten voor een topjaar 2010 dus

    • + 0
    • 3 nov 2009 - 12:38
  • Zipp85

    Posts: 202

    Ik vind dat Mr Raikkonen iets te veel vraag voor wat hij dit seizoen gepresteerd heeft en 2008.Als Brawn dit zegt over h,m en Mclaren ook mischien zelfs twijfelachtig dan denk ik dat hij kommend seizoen te zien is in een Fiat Abarth rally uitvoering

    • + 0
    • 3 nov 2009 - 12:46
  • kimi heeft allang getekend McLaren (of mondeling) die weet wel wat hij gaat doen.

    • + 0
    • 3 nov 2009 - 12:58
  • Kevin1987

    Posts: 63

    Logisch dat ze Raikkonen te duur vinden, dat is een understatement. Helemaal gezien ze ook nog met Jenson in onderhandeling zijn over salarisverhoging en die verdient nog niet de helft van Raikkonen! Verder denk ik wel, dat mocht Raikkonen tekenen bij McLaren, hij niet zoveel verdient als bij Ferrari. Maarja, een winnende auto is nog altijd het belangrijkste (in mijn ogen dan).

    Hopelijk wordt snel bevestigd dat ie (Raikkonen) terugkeert naar McLaren.

    En Rosberg naar Brawn, denk dat Button het dan nog erg moeilijk kan gaan krijgen aldaar. Ook maar afwachten of Brawn volgend jaar nog zo competitief is als dit jaar. Maar ik ga ervanuit dat ze de lijn wel kunnen doortrekken die ze dit jaar gezet hebben.

    • + 0
    • 3 nov 2009 - 13:06
  • Raikkonen gaat naar McLaren. Klaar. Dat gezeik altijd om die geruchten, Alonso ging toch ook niet naar Ferrari?

    Heidfeld en Heikki gaan naar Toyota hoogstwaarschijnlijk. Glock naar Renault. Die Kobayashi maakt ook kans aldaar, dus dan denk ik dat of Heidfeld, of Heikki naar Torro Rosso gaat. Of naar een nieuw team. Zeker is dat Raikkonen naar McLaren gaat. En Rosberg naar Brawn

    • + 0
    • 3 nov 2009 - 13:24
    • AlYnsa

      Posts: 1.175

      Toyota trekt waarschijnlijk de stekker uit de F1!
      www.f1today.nl/nie(...)eizoen-2010-bekend/
      Daarnaast: ze hebben KobaSan, dus denk dat Heiki gewoon exit is, daar missen we ook niets aan. Bij Renault deed ie al weinig en bij Mclaren idem dito!

      • + 0
      • 3 nov 2009 - 13:30
  • Daarnaast vind ik het een schande dat Raikkonen het om het geld doet. Dat ie veel vraagt is hem gegunt, maar daar moet ie dan ook naar presteren. Presteren doet ie goed, maar als je naar zijn salaris kijkt dan mag je etoch meer verwachten. Het gaat hem om races winnen, McLaren is daartoe in staat, en dus zou ik met minder ook al tevreden zijn. Mijn hoop is dat ie nog een titel voor McLaren binnenhaald. En dan stopt.

    • + 0
    • 3 nov 2009 - 14:05
    • Strikt gezien kun je ook zeggen dat de Ferrari waardeloos was gezien de resultaten van Fissichella en Badoer. Misschien zijn Raikkonen en Massa dan toch wel uitzonderlijke coureurs. Fissichella deed het erg goed met z\'n Force India, maar in een Ferrari reed hij geen deuk in een pakje boter. Uiteraard zal het ook zo zijn dat de Ferrari erg moeilijk te besturen is, echter Raikkonen en Massa konden er wel relatief aardig mee overweg.

      Ont:
      Ik hoop op een terugkeer van Kimi bij McLaren en dat hij toch kan laten zien dat Ferrari de verkeerde beslissing heeft gemaakt (al heb/had ik vanaf 1996 al een voorkeur voor Ferrari.) Anderzijds is het ook enigzins begrijpelijk dat Ferrari Kimi heeft uitgekocht naar sommige gegevens schijnt de man een aardig buitenproportioneel salaris te hebben gehad dat meer in verhouding staat met een coureur van het formaat Schumacher. Maargoed nu moet hij alsnog afgekocht worden.

      Ik zou trouwens ook benieuwd zijn naar de verhoudingen Raikkonen - Hamilton, Rosberg - Button en Alonso - Massa, ik verwacht dat Hamilton en Raikkonen weleens gelijk op kunnen gaan, misschien een klein voordeeltje voor Kimi mits hetzelfde matriaal voorhanden is. Met hetzelfde materiaal verwacht ik dat Rosberg de kersverse wereldkampioen laat zien dat hij het niet puur op kwaliteit kampioen is, en dat Alonso met moeite voor kan blijven op Massa..

      • + 0
      • 3 nov 2009 - 14:24
  • Je kunt überhaubt afvragen waarom een stel snotjongen zulke gigantische bedragen moeten verdienen.
    Het is een volstrekt onzinnig onderwerp en een discussie over de 45 miljoen van Kimi of de 18 miljoen van Lewis is daarbij totaal niet relevant.
    Lewis is de puberteit nog maar net voorbij, dus 18 miljoen, ook al is hij een wereldkampioen, is wat mij betreft een factor 18 (of een factor 180) teveel...

    Overigens wel grappig om te zien is dat alle teambazen nu krampachtig op de rem drukken en in koor roepen dat de salaris eisen van Jantje of Pietje veel te hoog liggen.
    Salarisssen van coureurs en enkele andere sleutelfiguren binnen een organisatie (denk aan een ontwerper als Adrian Newey) zijn buiten de budget beperkende maatregelen gehouden. Je kunt dus verwachten dat de teams technisch (budgettair) dichter bij elkaar komen te liggen en dat de factor coureur steeds belangrijker word in het resultaat. De waarde van coureurs zal in de komende jaren flink toenemen...

    • + 0
    • 3 nov 2009 - 14:29
    • klaasdw1

      Posts: 173

      Ben ik nu eens volledig mee eens!
      Ik wil anders wel z\'n plaats innemen voor 3000 euro per weekend. Maar kan maar vanaf zaterdag rijden, dus wordt moeilijk zeker...? :-)
      En mijn mening, waarom zouden ze bij McLaren naast Hamilton nog een rijder willen die deze belachelijke eisen stelt? Iemand die voor kampioen gaat hebben ze niet nodig, daar hebben ze Hamilton voor. En om een tweede rijder meer te betalen dan hun eerste lijkt me ook niet logisch. Dus, waarom eigenlijk niet iemand zoals glock of Heidfeld? Die gasten kunnen ook aardig sturen en zijn nog vrij.
      Enfin, dat ze doen wat ze willen. Maar een logische beslissing zou het niet zijn, alleen een veel te dure weggesmetengeldbeslissing als je het mij vraagt.
      En inderdaad, de snotjongens zouden best wat minder verdienen en met hun beide voeten op de grond blijven staan. Want al bij al, ok, het zijn wel onze helden, maar rijden ze ook maar met de auto he.

      • + 0
      • 3 nov 2009 - 16:03
  • PaulGM

    Posts: 102

    Ik hoop dat Raikkonen net zo gedreven is als het afgelopen half jaar en de titel binnen haalt met Mclaren. Iets wat al (minimaal 1) keer eerder had moeten gebeuren. Zou verdient zijn.
    Verder denk ik dat de salarissen allemaal wel wat lager zullen liggen komend jaar en dat veel van deze uitspraken politieke spelletjes zijn. De heren (zowel teams als rijders) weten echt wel hoe de markt is.

    • + 0
    • 3 nov 2009 - 14:30
  • turbof1

    Posts: 1.981

    Waarvoor heeft die zoveel geld nodig. Ik bedoel: als je racet doe je dat uit passie, niet om geld eruit te zuigen. Als Raikkonen echt achter het geld aan is, dan mag hij van mij prompt uit de autosport gegooid worden. Er zijn genoeg courreurs die het potentieel van hem hebben en die rijden uit passie voor de sport, niet om al die miljoenen. De gemiddelde contracten die op dit moment in de F1 worden voorgelegd, rond de 5 miljoen dollar, zijn meer dan royaal. daar moet Raikkonen zich mee tevreden stellen.

    • + 0
    • 3 nov 2009 - 14:31
    • hij zal wel weer een nieuw bootje willen? en al die dikke feesten moeten ook betaald worden...:p

      • + 0
      • 3 nov 2009 - 15:07
  • turbof1

    Posts: 1.981

    Je gaat me niet zeggen dat die met 5 miljoen daar niet mee gaat toekomen. En de voorgeschotelde contracten aan zijn adres zullen zeker 2-3 keer zoveel zijn.

    • + 0
    • 3 nov 2009 - 16:04
  • dekker

    Posts: 3

    kimi moet gewoon en hamilton van zn steralures afhelpen.
    wat zn salaris betreft, geef m is ongelijk als ze t voor m overhebben..

    • + 0
    • 3 nov 2009 - 16:09
    • Gard

      Posts: 863

      Sinds wanneer heeft Hamilton sterallures?

      • + 0
      • 3 nov 2009 - 16:45
  • turbof1

    Posts: 1.981

    Ja, dat is natuurlijk mooi meegenomen, maar een riant salaris wat Raikkonen, dat mag hij niet eisen als ze dat er niet voor over hebben. Ik geef Mclaren 100% gelijk dat ze hem niet binnenlaten; een rijder moet rijden omdat hij het racen in zijn bloed heeft, niet om er dwingend geld uit te zuigen.

    • + 0
    • 3 nov 2009 - 16:30
  • Ja, Raikkonen zal toch gek zijn als hij niet probeert om zoveel mogelijk geld te vangen voor zijn diensten?

    Als ze hem zonder morren zouden betalen wat hij vraagt dan zou hij te weinig gevraagd hebben.

    • + 0
    • 3 nov 2009 - 16:33
    • Kevin1987

      Posts: 63

      Helemaal mee eens.

      • + 0
      • 3 nov 2009 - 17:42
  • turbof1

    Posts: 1.981

    Ik herhaal: er zijn genoeg coureurs met hetzelfde potentieel als Raikkonen die maar al te graag zonder hoge voorwaarden willen rijden. Ik heb eerlijk gezegd liever een rijder die niet uit op het geld is en die minder goed rijdt dan Raikkonen, dan een geldzuiger als Raikkonen.

    Dat je een redelijk bedrag vraagt is natuurlijk normaal, maar zulke jongens verdienen zoveel dat dat niet echt een probleem.

    • + 0
    • 3 nov 2009 - 16:59
  • kieko

    Posts: 435

    jammer van de hoge eisen, had graag Kimi zien samenwerken met Brawn, hij heeft ferrari ook tot grote hoogte gebracht, en Kimi is snel. Las dat Lewis vader ineens wel Kimi zag zitten in de Maclaren.
    Als je al geld genoeg hebt dan rijd je voor het kampioenschap. Lijkt me zo.

    • + 0
    • 3 nov 2009 - 19:12
  • is allemaal leuk, maar waarom verdient die man zoveel geld? hij heb een titel opzak, maar meer dan dat ook niet.

    kom maar naar lewis, goed team!

    • + 0
    • 3 nov 2009 - 20:55
  • Rimi

    Posts: 85

    Over het algemeen is wel bekend dat het manegment van Kimi veel geld wil zien daarbij heeft Kimi ook nog bepaalde wensen waar het contract aan moet voldoen. Ik ben als groot Kimi fan een beetje teleurgesteld in de prestaties die hij bij Ferarri heeft laten zien t.o.v Massa en had dit nooit verwacht!
    Ik zou ook zeggen pak wat je pakken kan maar ergens is een grens natuurlijk, je moet het immers natuurlijk ook waarmaken en dat heeft Kimi bij Ferarri gewoon niet gedaan daar kunnen we niet om heen. Ik denk dan ook als hij bij McLaren instapt dat hij het wel eens knap lastig kan krijgen tegen Hamilton.....en dan?

    • + 0
    • 3 nov 2009 - 21:42
    • mormel

      Posts: 38

      Wat schrijf jij nou;
      Ben jij blind of zo,met een wagen die ze niet meer verder ontwikkelen toch meedoen voor het podium vind ik aardig knap hoor.
      En tegen over Massa een beetje neerbuigend vind je niet.
      En als je heel z\'n f1 verleden kijkt zie je gewoon dat hij heel hard kan scheuren.
      Ik ben geen Kimi fan maar ik vind het een kanjer van een coureur en zal hem ook missen als hij er mee stopt.
      Kansloze

      • + 0
      • 4 nov 2009 - 10:30
  • turbof1

    Posts: 1.981

    Nogmaals: het is niet omdat ze niet zeggen dat ze geen updates meer hebben, dat ze er ook daadwerkelijk geen meer hebben aangebracht. Het kon goed zijn dat ze onderdelen voor volgend jaar al uitgeprobeerd hebben en dat die dus ook werkten. Dat zou logisch zijn naar analogie van de geruchten en het feit dat je door het jaar niet mag testen. Als je zogezegd de ontwikkeling van de auto hebt stilgezet om aan de volgende te beginnen, dan zou het inderdaad slim zijn om de onderdelen van die volgende auto te testen op de huidige auto en ze dan \"testen\" tijdens de raceweekends.

    Nu niets af van de prestatie van Raikkonen. Hij heeft het goed gedaan.

    • + 0
    • 4 nov 2009 - 11:55

CN Grand Prix van China

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

CNGrand Prix van China

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

WK standen 2024

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Welk F1-commentaar gebruik jij tijdens een Grand Prix?

Formule 1 kalender - 2024

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
29 - 2 maa
Bahrein
7 - 9 maa
Saoedi-Arabië
22 - 24 maa
Australië
5 - 7 apr
Japan
19 - 21 apr
China
3 - 5 mei
Verenigde Staten van Amerika
17 - 19 mei
Italië
24 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Spanje
28 - 30 jun
Oostenrijk
5 - 7 jul
Groot Brittannië
19 - 21 jul
Hongarije
26 - 28 jul
België
23 - 25 aug
Nederland
30 - 1 sep
Italië
13 - 15 sep
Azerbeidzjan
20 - 22 sep
Singapore
18 - 20 okt
Verenigde Staten van Amerika
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Brazilië
22 - 24 nov
Verenigde Staten van Amerika
29 - 1 dec
Qatar
6 - 8 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2024

Datum
Grand Prix & Circuit
29 - 2 maa
7 - 9 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
22 - 24 maa
Australië Albert Park
5 - 7 apr
19 - 21 apr
3 - 5 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
17 - 19 mei
24 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
5 - 7 jul
Groot Brittannië Silverstone
19 - 21 jul
Hongarije Hungaroring
26 - 28 jul
23 - 25 aug
Nederland Circuit Zandvoort
30 - 1 sep
Italië Monza
13 - 15 sep
Azerbeidzjan Baku City Circuit
20 - 22 sep
18 - 20 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Brazilië Interlagos
22 - 24 nov
Verenigde Staten van Amerika Las Vegas Street Circuit
29 - 1 dec
6 - 8 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar
'Viaplay behoudt de uitzendrechten van de Formule 1 in Nederland' ×