Piquet met hulp van vader kandidaat bij Campos Meta Team

  • Gepubliceerd op 08 okt 2009 11:44
  • comments 38
  • Door: Rob Veenstra
Nelson Piquet maakt wellicht toch deel uit van de Formule 1-grid voor 2010. De Spaanse krant Marca bericht dat de Braziliaan in beeld is voor een stoeltje bij het nieuwe Campos Meta Team. Vader Piquet stapt wellicht als investeerder in bij de renstal van Adrian Campos en dat resulteert mogelijk in een contract voor Piquet junior.

Zelf zegt de jonge Piquet op Globo TV over zijn toekomst: “Ik heb een degelijk team en een degelijke engineer nodig. Een team dat echt in mij gelooft. Ik weet niet welke dat wordt, maar ik weet wel dat ik weer aan racen toe zal komen.” De Braziliaan test binnenkort ook in een NASCAR-truck, maar de Formule 1 geniet zijn prioriteit.

Reacties (38)

Login om te reageren
  • En hij was allemaal aan het zeuren dat zijn carriere voorbij was en dat hij diegene was die het hardste gestraft werd. Ik denk dat wij het hardst gestraft worden al zullen er vast wel mensen er hier anders over denken. Ik vond de reactie van Virgin de juiste: wij willen niets te maken hebben met iemand die zich niet aan de regels houdt. Gelukkig heeft papa veel geld voor zoonlief.....

    • + 0
    • 8 okt 2009 - 11:58
  • Lijkt mij dat papa er geld in wil investeren om de \'rest\' te laten zien dat zoonlief toch nog \'gewild\' is binnen de F1.

    Ik kan me ook wel voorstellen dat een nieuw team graag een coureur wil hebben die ervaring heeft binnen de F1, dan hebben ze aan Pjr. een goede in die zin
    Ik kan me niet voorstellen dat hij veel geld kan vragen voor zijn diensten aangezien hij niet bepaald hoog staat op de rijdersmarkt na het hele gedoe.

    • + 0
    • 8 okt 2009 - 12:16
  • Triest.

    • + 0
    • 8 okt 2009 - 12:29
  • Mick34

    Posts: 1.019

    Piquet jr. verdient een 2e kans. Er zijn vuile spelletjes gespeeld bij Renault en hij heeft de ballen gehad om wraak te nemen.

    Misschien heeft Piquet jr. het niet heel goed gedaan bij Renault, maar er zijn wel meerdere 2e coureurs onder Briatore geweest die totaal niet uit de verf kwamen. Ik kan pas over Piquet jr. oordelen als hij voor een ander team gereden heeft.

    • + 0
    • 8 okt 2009 - 12:35
    • Kubica

      Posts: 5.294

      Had hij werkelijk ballen gehad, was hij nooit ingegaan op dat crash-voorstel (of had hij dat voorstel nooit zelf gedaan, dat weten we (nog) niet).
      Maar nee, waarschijnlijk is-ie bij Pa gaan uithuilen, heeft pa gezegd: \'weet je wat, daar gaan we mee naar de FIA en gaan we die onaardige meneer Briatore even aanpakken en daarna ik help je wel weer aan een team\'.

      Wat nou ballen, dat joch houdt zich nog steeds aan papa\'s been vast.

      • + 0
      • 8 okt 2009 - 14:09
  • Roy-NL

    Posts: 848

    Ach, op zich is het ook onbetaalbaar om Piquet Jr. wederom te zien falen ...

    • + 0
    • 8 okt 2009 - 12:38
    • Het ellendige is dan alleen dat je steeds die onzin moet aanhoren van de fans dat junior toch echt niet gefaald heeft en dat het ligt aan <vul hier excuus van de week in>.

      • + 0
      • 8 okt 2009 - 13:45
  • Kevin

    Posts: 5.298

    Volgens mij is toch wel 90% het ermee eens dat Piquet nooit meer in de F1 mag terugkeren. Dat verwende (...) jong heeft de Formule 1 enorm veel schade toeberokkend.

    • + 0
    • 8 okt 2009 - 13:43
    • Dan had ene MS ook nooit meer terug mogen komen. Hij reed in op ene JV met opzet!!!!!

      • + 0
      • 8 okt 2009 - 15:03
  • rafael

    Posts: 2.555

    Hopelijk komt hij niet teveel in de Beeld!!

    • + 0
    • 8 okt 2009 - 13:55
  • AlYnsa

    Posts: 1.175

    OH Renzo!!!! waar ben je?
    Zie wel dat jouw Nelsinho geen 100% F1 materiaal is( zie ander artikel over Nelson) hij kan alleen de F1 in als Papa betaald!

    @Mick: Discussie gaat niet of Nelson niet helemaal uit de verf kwam onder Briatore( met een ander Manager was hij helemaal niet in de F1 gekomen) maar dat ie zo dom is geweest om zijn auto tegen de muur te plaatsen \"onder opdracht\" en nu een betalende rijder is, dankzij papa. Maar je kan nog altijd lid worden van zijn fanclub( lid001 t/m 1002 is Renzo).

    • + 0
    • 8 okt 2009 - 13:59
  • Marcd

    Posts: 397

    Van mij mag ie hoor, als je alle mensen af moet rekenen op een fout die ze op hun 22e gemaakt hebben dan zullen er niet veel overblijven.
    Laat maar racen want dat kan hij best wel.

    • + 0
    • 8 okt 2009 - 14:08
  • Piquet heeft altijd de hulp gehad van papa, een eigen race team met de naam Piquet Sports, oke overal heeft tie in dat team gezeten, maar het heeft hem wel overwinningen en kampioenschappen gegeven dus misschien is dit helemaal niet zo slecht voor Piquet.

    Van mij krijgt tie een 2e kans en zie ik hem graag het tegendeel bewijzen wat we gezien hebben bij Renault.

    • + 0
    • 8 okt 2009 - 14:20
  • Bahia

    Posts: 28

    Bij Ferrari hadden ze Nelson Piquet als vervanger voor Massa moeten nemen, ipv Luca Badoer of Giancarlo Fisichella
    Dan hadden ze 2 auto\'s in de top tien !!!

    • + 0
    • 8 okt 2009 - 14:37
  • Nou,vind de reacties hier nergens op slaan want inweze zijn alle coureurs verwende ventjes.....Is er niet 1 bij die van het geld van zijn krantenwijk een kartje heeft gekocht en daarmee snel genoeg ging om door te breken.....En piquet verwend noemen is ook een beetje slap want door in zo\'n wagen te stappen neemt ie meer risico dan de meesten hier die de hele dag vanaf hun kantoor op f1today zitten...Kijk dat ie zich laat manipuleren om zijn stoeltje te behouden is niet slim,maar hij heeft immuniteit gekregen van de FIA en Briatore is weg (waar het overduidelijk de FIA om ging)Alles lekt altijd uit,maar wie getuige X is dat zal nooit iemand weten.....om maar een voorbeeld te noemen!Het is gewoon een gemeen spelletje en er zal van te voren best al met Campos gesproken zijn alvorens ze hem immuniteit gaven.....Bedoel Rubens liet ook Schumacher winnen in de tijd dat team orders nog toegestaan waren om zijn stoeltje te veilig te stellen (ok crashen is wel erger) en het verleden wijst uit dat er nog nooit een snelle 2e wagen heeft gereden bij zowel Benneton als Renault (Lehto,Verstappen,Kovalainnen,Herbert,Brundle alemaal redelijk goede coureurs die in hun onderbroek gezet zijn door Flavio en het team)En ook Grosjean kan geen potten breken....En hij werd tenminste niet iedere dag aan de hand van zijn pappie in een mclaren geknoopt......om maar even op niveau te blijven

    • + 0
    • 8 okt 2009 - 14:49
    • AlYnsa

      Posts: 1.175

      \"En hij werd tenminste niet iedere dag aan de hand van zijn pappie in een mclaren geknoopt......om maar even op niveau te blijven \"
      G-E-W-EL-D-I-G! en zo waar!
      Maar als ik in een Mclaren mag rijden( en daar nog zwaar betaald wordt) mag mijn vader mij er ook aan knopen. en ik ben 40!

      • + 0
      • 8 okt 2009 - 15:09
  • Wat een onzin dat een hoop hier piquet afbranden... Piquet was samen met Hamilton de smaakmaker in de GP2. Ze kwamen samen binnen en stalen de show. Kom aub niet met het argument dat Piquet geen goed coureur is. Dat is namelijk echte onzin. De 2e Renault is een waardeloze wagen. Dat mag duidelijk zijn.

    • + 0
    • 8 okt 2009 - 15:00
    • Kubica

      Posts: 5.294

      Het gaat er niet om dat het een slechte coureur is. Hij kan de F1 gewoon niet aan. Daar gaat het om. GP2 was waarschijnlijk het hoogst haalbare voor Piquet

      • + 0
      • 8 okt 2009 - 19:39
  • Maximo

    Posts: 8.831

    Hij kon met de subtop wagen van Renaut vorig jaar al geen potten breken, dus met de nieuwe Campos wagen zal het alleen maar slechter zijn. Lekker achteraan het veld, of in het grasveld als hij zijn concentratie weer eens niet vast kan houden.

    • + 0
    • 8 okt 2009 - 15:14
  • germain

    Posts: 1.748

    Anders zal hij nooit in een f1 team kunnen komen.

    • + 0
    • 8 okt 2009 - 15:42
  • Alsof er bewijs is dat er echt iets mis was met de tweede wagen bij Renault of Benneton.

    Alle coureurs (anders dan Piquet) konden prima rijden in die tweede auto. Ze hadden alleen de pech dat ze Schumacher of Alonso naast zich hadden. Dan ziet een gemiddelde coureur er al snel slecht uit.

    Coureurs als Fisichella en Trulli scoorden gewoon iets minder goed in die tweede auto. Geheel te verwachten op basis van hun kwaliteiten tov die van Alonso.

    Het zal heus wel wat schelen, geen eerste keuze bij strategie en zo, maar hou nou toch een keer op met die bullshit alsof de tweede Renault maar 3 wielen zou hebben.

    Piquet is de enige die zo extreem gefaald heeft in die tweede auto.

    • + 0
    • 8 okt 2009 - 15:46
  • joppie69

    Posts: 18

    Mag hopen dat ze hem in ieder geval niet op een straten cirquit laten rijden. Is te dicht langs de muur. Laat hem zichzelf dan maar bewijzen. Ik heb er een hard hoofd in. Maar ben het er niet mee eens dat vele mensen hem de hand boven het hoofd houden. Is te gemakkelijk om te zeggen dat iedereen fouten maakt. Want jazeker het is waar dat iedereen fouten maakt maar daar moet iedereen voor gestraft worden. Wanneer ik iemand aanrijdt en doorrijdt en me vervolgens de volgende morgen meld krijg ik ook geen aai over mijn bol met de woorden je hebt goed meegewerkt. Stel dat er gewonden en doden door de crash waren gevallen, weet ik zeker dat een ieder anders had gesproken.

    • + 0
    • 8 okt 2009 - 16:06
  • turbof1

    Posts: 1.980

    Ochottekes, papa moet zijn zoontje wat meer zakgeld geven om in de F1 te blijven. Wat een onzin allemaal

    Als Campos zich laat omkopen om dat uitschot in de F1 te houden, dan zijn ze tenminste 1 potentiele fan al kwijt.

    Nee Renzo, geen geklaag aub dat Piquetje onschuldig en dat hij een goede rijder is. Zie het nu maar gewoon in.

    • + 0
    • 8 okt 2009 - 17:28
  • Jonne

    Posts: 178

    Lekker kortzichtige reacties weer.
    Ik gun Piquet de tweede kans wel, dat hij onder druk van Briatore die grote fout heeft begaan weegt bij mij niet zo zwaar.
    De vele fouten en crashes die hij in de overige races maakte wegen bij mij zwaarder mee dan die ene in Singapore.
    Ik wil wel eens zien wat hij kan wanneer hij zich wel in een goede positie bevindt en laten we dan met z\'n allen eens kijken of al die kritiek wel terecht is.
    De vele fouten en crashes die hij in de overige races maakte wegen bij mij zwaarder mee dan die fout in Singapore.

    • + 0
    • 8 okt 2009 - 18:32
  • Piquet was ook met de hulp van zijn vader bij Renault beland, dus echt nieuws is het niet. Zo zit Piquet zijn hele carriere in elkaar.

    • + 0
    • 8 okt 2009 - 18:57
  • Piquet verdiend zeker een tweede kans en ge moet niet vergeten dat hij altijd naast alonso heeft gereden en met een zwaardere auto altijd van start ging .

    • + 0
    • 8 okt 2009 - 21:07
    • Hij ging met een zwaardere auto van start omdat hij altijd waardeloos was in de kwalificatie. Wat verwacht je dan dat hij van P15 met een lichte auto gaat starten? Alonso heeft dat 1 keer gedaan en moet je kijken wat een gezeik daar van kwam ...

      • + 0
      • 9 okt 2009 - 10:16
  • sanderndk

    Posts: 586

    Laat maar rond rijden die prutser, hij heeft niks in huis word ie ook flink uitgefloten hoop ik!

    • + 0
    • 9 okt 2009 - 09:47
  • renzo

    Posts: 932

    Wat maakt het uit dat Piquet gesteund is door zijn vader, verdient alleen maar meer respect. Dan hebben ze ALLES zelf gedaan. Racen en een team opbouwen, managen en dan ook nog winnen. (F3 en GP2) in mijn ogen knapper dan alleen maar focussen op racen en andere de rest laten doen. Dus zo\'n prutser is het blijkbaar niet.
    Kennen jullie die ene kampioen nog Senna, ook heel erg gesteund door zijn vader aan het begin van zijn carriere.

    • + 0
    • 9 okt 2009 - 13:06
    • Dan hebben \"ZE\" dus alles zelf gedaan ja. Piquet het racen en zijn vader het team compleet gericht op zijn kind. Dat scheelt, als we Piquet mogen geloven, 8 tienden per seconde. In ieder geval was er wel altijd extra budget zodat zoonlief meer kan trainen dan de concurrentie.

      Op een gegeven moment werkt dat niet meer en dan moet het op je eigen kunnen aankomen. Dan houdt dat dus op ...

      • + 0
      • 9 okt 2009 - 13:48
    • Kubica

      Posts: 5.294

      Tuurlijk, als jouw vader een hoge positie heeft en gebruitk z\'n invloed om jou een goede baan te bezorgen hebben jullie het goed gedaan? Ja vor jezelf wel, maar of je dan terecht op die positie zit.... Niet nnodzakelijk. Ligt aan je kwaliteiten. Nelson heeft in mij ogen niet aangetoond dat-ie F1-waardig is.

      En Senna, tsja, die bleek wel de nodige kwaliteiten te hebben, dus om Nelson nou daarmee te vergelijken...

      En om nog even terug te komen op je klacht over \'anonieme\' posters. maakt dat wat uit over de mening die iemand heeft? Maakt het uit of ik onderteken met Kubica of Maciej?

      • + 0
      • 9 okt 2009 - 15:33
    • Waar haal je het lef vandaan om Senna te vergelijken met Piquet jr. Lol? Aan Senna was duidelijk te zien dat hij de snelste en meest getalenteerde coureur was van die tijd. En Piquet? Die rijdt opzettelijk in een muur om zo zijn hachje te redden..

      • + 0
      • 9 okt 2009 - 19:49

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AUGrand Prix van Australië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

WK standen 2024

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Het is terecht dat Sargeant zijn auto moet afstaan aan Albon

Formule 1 kalender - 2024

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
29 - 2 maa
Bahrein
7 - 9 maa
Saoedi-Arabië
22 - 24 maa
Australië
5 - 7 apr
Japan
19 - 21 apr
China
3 - 5 mei
Verenigde Staten van Amerika
17 - 19 mei
Italië
24 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Spanje
28 - 30 jun
Oostenrijk
5 - 7 jul
Groot Brittannië
19 - 21 jul
Hongarije
26 - 28 jul
België
23 - 25 aug
Nederland
30 - 1 sep
Italië
13 - 15 sep
Azerbeidzjan
20 - 22 sep
Singapore
18 - 20 okt
Verenigde Staten van Amerika
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Brazilië
22 - 24 nov
Verenigde Staten van Amerika
29 - 1 dec
Qatar
6 - 8 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2024

Datum
Grand Prix & Circuit
29 - 2 maa
7 - 9 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
22 - 24 maa
Australië Albert Park
5 - 7 apr
19 - 21 apr
3 - 5 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
17 - 19 mei
24 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
5 - 7 jul
Groot Brittannië Silverstone
19 - 21 jul
Hongarije Hungaroring
26 - 28 jul
23 - 25 aug
Nederland Circuit Zandvoort
30 - 1 sep
Italië Monza
13 - 15 sep
Azerbeidzjan Baku City Circuit
20 - 22 sep
18 - 20 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Brazilië Interlagos
22 - 24 nov
Verenigde Staten van Amerika Las Vegas Street Circuit
29 - 1 dec
6 - 8 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar