Andrea Kimi Antonelli rijdt dit weekend in zijn 'achtertuin' op het circuit van Imola. "I...
De derde en laatste vrije training van het raceweekend in Imola is een feit. In deze sessie werden de laatste puntjes...
Lando Norris gaat dit weekend in Imola op jacht naar een goed resultaat. De Britse McLaren-coureur verschijnt in Ital...
De sprintrace in de Formule 3 was een prooi voor Van Amersfoort Racing-coureur Noel León. De Mexicaan werd als...
Het team van McLaren is goed aan het huidige Formule 1-seizoen begonnen. De Britse renstal wist met Lando Norris te w...
Lokale tijd
15:00 - 17:00
16:00 - 17:00
15:00 - 17:00
Lokale tijd
15:00 - 17:00
16:00 - 17:00
15:00 - 17:00
Bahrain International Circuit - Wintertest
Reacties (3)
Login om te reagerenRamshoek
Posts: 1.016
Van het volgende zinnetje snap ik dus niets: \" Op Ferrari, dat volgens de Franse rechter een bindend contract tot en met 2012 heeft, en Williams na zit iedereen in onzekerheid. \"
Ferrari moét dus meedoen aan de F1 2010. Dit waarschijnlijk op straffe van een dikke financiële claim.
Maar de FIA kan Ferrari toch niet dwingen al hun kapitaal (hun uitgebreide know how en engineering capaciteiten) simpelweg door de plee te spoelen?!
Die know how en capaciteit willen ze natuurlijk niet verloren laten gaan en in gaan zetten in andere raceseries en voor de industrie, maar dat heb je zo niet in een paar maandjes opgezet. En dan nog. Stel dat de Scuderia Ferrari auto\'s en diensten inkoopt voor een wel zeer zacht prijsje bij de mogelijkerwijs nog op te richten organisatie Ferrari engineering inkoopt (naar voorbeeld van RedBull), dat krijg je als FIA toch nooit 100% helder en betrouwbaar inzichtelijk?
Het plan van de FIA om e.e.a. maar gewoon door een stel boekhouders te laten checken rammelt aan alle kanten en kent nog grotere mazen dan het technisch reglement van de FIA...
Wally
Posts: 39
Ferrari heeft in 1998 een contract getekend waarin ze beloven tot 2012 in de formule 1 te blijven in ruil voor een veto recht voor reglementswijzigingen voor de F1. Om het budgetlimiet had Ferrari een rechtzaak aangespannen om die regel tegen te houden. De rechter vond echter dat Ferrari niet genoeg argumenten aan kon dragen om het budgetlimiet tegen te houden.
Het is dus zo dat Ferrari tot 2012 in de formule 1 moet blijven, anders dan worden ze aangeklaagd wegens contract breuk (aldus Bernie).
Hoe ze het budgetlimiet willen controleren is inderdaad een goede vraag. De teams zullen waarschijnlijk wel met wat mazen in de wet komen die de FIA weer gaat proberen dicht te spijkeren door bijvoorbeeld het afnemen van diensten en producten van derden te beperken en standaard motoren en chassis in te voeren.
Ik ben zeer benieuwd wat de regelgeving voor volgend seizoen precies wordt en wanneer dat ze deze vastleggen (niet zoals dit jaar dat op het laatste nog allerlei dingen veranderen hoop ik).
whitewolfie
Posts: 235
en hiermee is de kampioen voor 2010 bekend...Ferrari...
in eerste instantie doen alsof ze tegen de regels van de FIA zijn zodat geen 1 team zich inschrijft voor 2010 en dan komt het addertje onder het gras uit...Ferrari is automatisch verzekerd van deelname door een waterdicht contract...dus zijn de grote concurrenten eruit en kan Ferrari heer en meester zijn na dit volslagen gemist seizoen...