Bij
Renault gaat het duidelijk nog niet de goede kant op. Slechts twee weken na de eerste tests experimenteert het Franse team van
Fernando Alonso en
Nelson Piquet Jr. al met een gewijzigde neus en voorvleugel. De kop van de neus is wat ronder en meer gewelfd dan het origineel dat eerder in Portimao werd gepresenteerd. Het doel hiervan is om minder luchtweerstand te creëren.
Het nieuwe ontwerp roept echter vraagtekens op, want men begint zich af te vragen of deze gewijzigde neus wel voldoet aan de FIA-regelementen. De onderzijde van de neus bevat namelijk een soort van side skirts langs de zijkanten van de neus, die helemaal doorlopen tot de splitter onder het chassis. De regels zeggen dat er, afgezien van luchtinlaten voor de remmen, in deze regionen geen bodywork op de wagen mag zitten.
Weinigen geloven dat het ontwerp zoals Renault in Jerez aan het testen is ook daadwerkelijk tijdens de eerste Grand Prix in Melbourne op de R29 terug te vinden zal zijn.
Trending nieuws
-
De Grand Prix van Miami is alweer een feit. Op het bloedhete asfaltlint rondom het Hard Rock Stadium ging de zege zoj...
-
Lando Norris is sinds vandaag een racewinnaar in de Formule 1. De Britse McLaren-coureur reed een geweldige race in M...
-
Charles Leclerc begon de dag in Miami met veel zelfvertrouwen. Hij was van mening dat hij Max Verstappen kon aanvalle...
-
Max Verstappen was de topfavoriet voor de zege in Miami, maar hij won niet. De Nederlander vond zichzelf na de pitsto...
-
Max Verstappen start de Grand Prix van Miami van vandaag vanaf de pole position. De Nederlandse Red Bull Racing-coure...
-
23:33
F1
-
23:54
F1
-
00:11
F1
-
00:03
F1
-
21:22
F1
Reacties (2)
Login om te reagerenbaron van kerpen
Posts: 320
Oei oei oei, er zijn de laatste tijd teveel negatieve geluiden uit die hoek.
Denk persoonlijk dat Renault (lees Flav) het afgelopen seizoen tot aan de laatste race alles op alles heeft gezet om de Renault te ontwikkelen. Ze zaten in een goede flow en Alonso moest nog een definitief besluit nemen. Dus zette Flav alles op alles en gaf hem op de valreep nog een goede auto. Alonso kreeg de smaak weer te pakken en bleef.
\"Voor 2009, met die nieuwe regels zal het wel goed komen. Met Fernando achter het stuur leg ik een goede basis voor de jaren daarna\" zal Flav gedacht hebben. De kans was tenslotte groot dat de kaarten opnieuw geschud werden. Nu lijkt het er echter toch op dat opmars van Renault de laatste tien races vooral kwam omdat andere teams al langzaam met 2009 bezig waren.
Maar met de ontwikkel talenten van Alonso zal het gaandeweg het seizoen wel weer beter gaan met Renault. Denk alleen dat die titel weer net buiten bereik blijft.
dude
Posts: 327
Precies mijn gedachte baron. Het heeft er in ieder geval alle schijn van. Afwachten...