Het team van
Williams kampt de laatste tijd met veel tegenvallers op sponsorgebied. De Royal Bank of Scotland (RBS) wordt overgenomen door de Britse overheid en het is zeer de vraag of de Schotse bank het in 2010 aflopende sponsorcontract wil verlengen.
Daarnaast zijn ook twee andere geldschieters in de problemen, te weten MyDiamonds.com en Hamleys. Die twee sponsors zijn bij Williams ondergebracht door de IJslandse Baugur Group en de kredietcrisis heeft IJsland hard getroffen. Miljardair Phillip Green zou de schulden van de Baugur Group wel willen overnemen. Green bezoekt regelmatig een Grand Prix en dat zou uitkomst kunnen bieden voor de Williams-sponsoring.
En dan is er nog een gerucht rondom Petrobras. De Braziliaanse oliegigant overweegt om aan het einde van het seizoen Williams te verlaten en voortaan
Honda te sponsoren. De Japanse renstal is een fervent bepleiter van een beter milieu en van dat imago wil Petrobras profiteren. Met de hulp van de oliemaatschappij zou
Bruno Senna zijn Formule 1-debuut bij Honda moeten maken.
Trending nieuws
-
Max Verstappen reed vandaag een geweldige kwalificatie in Imola. Na drie tegenvallende vrije trainingen, sloeg hij in...
-
De F2-sprintrace was over het algemeen een DRS-optocht van jewelste, maar de inhaalactie voor de zege van Franco Cola...
-
Het team van Mercedes rijdt dit weekend in Imola met de nodige updates. Deze nieuwe onderdelen moeten Mercedes richti...
-
Max Verstappen greep vandaag de pole position in Imola. De Nederlander revancheerde zich na een drietal tegenvallende...
-
Max Verstappen kende een goede kwalificatie in Imola. Na drie frustrerende vrije trainingen, wist Verstappen het nu o...
-
19:34
F1
-
20:09
F2
-
21:22
F1
-
20:46
F1
-
22:04
F1
Reacties (2)
Login om te reagerenJermaine
Posts: 6.929
damn... Williams moet blijven..
patrickl
Posts: 11.414
Het vinden van geldschieters was nou juist altijd het sterkste punt van Frank Williams. Helaas is er in deze tijden van mega auto concerns niet meer tegenop te boksen.
Misschien makkelijk achteraf praten, maar ik denk toch dat hun grootste fout is geweest dat ze de samenwerking met BMW stopten.
Zonder automerk, klantenchassis en/of miljardair met race hobby kom je er tegenwoordig niet meer.