Adrian Newey verhuist vanwege familie nooit naar Ferrari

  • Gepubliceerd op 18 nov 2011 14:04
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra
Red Bull Racing-ontwerper Adrian Newey schreef in de Formule 1 al veel kampioenschappen op zijn naam, maar nooit voor het roemruchte team van Ferrari. De kans is klein dat hij ooit nog voor de Scuderia aan de slag gaat. De oorzaak? Newey is een familieman.

De Brit legt op Canal 9 uit: “Een dienstverband bij Ferrari is er om de een of andere reden nooit van gekomen. Het was nooit de juiste tijd. Bovendien leven mijn familie en kinderen in Engeland, waardoor verhuizen naar Italië een obstakel is. Jammer, want Ferrari is een geweldig team en naast coureurs dromen ook engineers om ooit in Maranello te werken.”

Newey concentreert zich echter volledig op Red Bull Racing en is al druk bezig met de opvolger van de succesvolle RB7, de RB8. “Het wordt een evolutie van de RB5, de auto die deze serie in gang heeft gezet. De RB6 was daar op gebaseerd en dat geldt ook voor de RB7. De RB5 is de vader van al die auto's.”

Reacties (15)

Login om te reageren
  • das het geheim ze kweken met auto\'s.:P

    • + 0
    • 18 nov 2011 - 14:10
  • Mwa geld doet wonderen. Dit roepen ze vaker in het begin & daarna blijkt de cheque zo dik te zijn dat ze het niet kunnen weerstaan. Vrouwtje geeft je nog een duwtje in de rug als zij daardoor ook nog eens extra kan gaan shoppen & koters rekenen zich rijk als erfgenaam.

    Was het niet zo (correct me if I\'m wrong) dat hij na z\'n Mclaren periode zich op boten ging richten....en na aandringen van RB & een aanbod van 10 MILJOEN PER JAAR alsnog erop in is gegaan? Wat doe je dan als de italianen je 20 mio bieden?? Ik zou meteen een verhuisbedrijf inhuren :)

    • + 0
    • 18 nov 2011 - 14:29
    • GPGert

      Posts: 803

      Je snapt het niet. Als je al heel veel geld hebt, dan voegt nog meer geld niet meer zo gek veel toe.
      Bovendien is de Formule 1 weliswaar een heel boeiende, maar ook slopende wereld. Ik denk dat hij het meent en inderdaad nooit naar Ferrari zal gaan.

      • + 0
      • 18 nov 2011 - 15:40
    • Ik snap het niet? Oh?? Jouw eerste zin is puur onder het mom van wishfull thinking (hoop ik voor jou dan). Hoeveel geld men ook bezit in welke sport of professie dan ook, men wilt altijd meer of beter dan het huidige! Een maximum bestaat niet. Met een minder aanbod krijg je niks gedaan bij doorslaggevende figuren, zij zijn gewoon schaars. Zij zullen je tot op het bot uitkleden in onderhandelingen en hierdoor krijgen zij veel druk op hun schouders als zij moeten presteren. Newey zit gewoon in een royale positie en zal echt niet voor hetzelfde bedrag als wat hij nu krijgt bij RBR zich laten verleiden. Als ik alle informatiebronnen over onderhandelingen zal moeten verzamelen dan ben ik nog heel de nacht bezig. Het altijd maar roepen dat geld geen rol speelt, daar geloof je toch niet meer in?? Onder welke steen heb jij gelegen maat?? Money makes the world go round.

      • + 0
      • 18 nov 2011 - 16:04
    • okkie

      Posts: 302

      Maar geld ruikt naar meer en meer. Je wordt al gauw rupsje nooit genoeg.

      • + 0
      • 18 nov 2011 - 16:18
  • Amaai!

    Posts: 305

    Je zou voor minder, iedere dag witte bonen in tomatensaus, \'baken eggs\' en heerlijk vette \'sausices\' als ontbijt... Als je dat allemaal dagelijks moet missen in \'La bella Italia\'... Ik weet wel beter!

    • + 0
    • 18 nov 2011 - 14:32
    • De Boog

      Posts: 144

      Maar de tea en pastries en cake maken wel weer een hoop goed.
      Dan ben je zo het slechte weer vergeten.
      En Newey is wel een beetje een ruwe vent het als Engeland zelf.

      • + 0
      • 18 nov 2011 - 15:35
  • aruba24

    Posts: 640

    Genaaid voor het leven door Dietrich Mateschitz.

    • + 0
    • 18 nov 2011 - 15:24
    • Amaai!

      Posts: 305

      Dat moet dan wel een heel groot gat geven, gelukkig zijn de Redbull blikken aan de smalle kant. Stel dat Coca-Cola sponsorde...

      • + 0
      • 18 nov 2011 - 22:11
  • Is dit niet al een tijdje bekend? Kan me herinneren dat ik een dergelijk nieuwsbericht ook al had gelezen toen de nieuwsberichten omtrent de aanbiedingen van Ferrari (lees sommen geld) richting Adrian bekend werden gemaakt.

    • + 0
    • 18 nov 2011 - 15:29
  • De Boog

    Posts: 144

    Ja komt de smalle neus tereug?
    Dan weten we zeker dat het niks wordt want die RB5 deed me toch echt denken aan de MP4-18.
    Ja die drama wagen die nooit een GP heeft gereden.
    Pas toen ze na een aantal GP\'2 in 2009 de smalle weg deden voor een bredere neus werd de wagen echt snel.
    McLaren was het gepruts met die smalle neus ook zat en Newey is toch een beetje aan de kant geschoven voor Coughlan.
    Alleen dat liep ook niet zoals ze wilde, maar die 2007 McLaren van Couglhan was wel een superwagen!

    • + 0
    • 18 nov 2011 - 15:32
    • Begrijpend lezen is zeker een uitdaging voor je of niet? Want goh wat is die RB6 en 7 toch een langzame wagen...er..hey wacht wat zei Newey net? Die waren ook op de RB5 gebaseerd....nee jij kan maar beter geen baan aannemen waar je moet lezen of voorspelen.

      OT: wellicht als Newey\'s kids naar de universiteit gaan dat hij dan minder problemen heeft om niet meer permanent in Engeland te wonen.

      • + 0
      • 19 nov 2011 - 14:22
  • Newey kan 100 keer nee zeggen tegen Ferrari op den duur weten ze
    \'m toch te doen twijfelen en is een voorzichtige ja voldoende om Adrians principes overboord te zetten... Ik voel gewoon dat Adrian er mega veel waarde aan hecht om engineer te blijven van Vettel ook al gaat deze naar ferrari en met hem een ongelofelijke reeks titels door te zetten tot een schumi niveau... Waarom niet Vettel kan het met een auto van Newey dat is gewoon een \"een-tweetje\" Pat Fry lijkt wel een soort surrogaat Newey nu bij Ferrari meteen aan de gang met die voorvleugel die dan tuurlijk niet lukt en bij Massa alle kanten op ging. Echt wat voor ferrari om zicht scheel te staren op de kampioen, net zoals Costa deed op de dubbele diffuser en gigantisch op z\'n bek ging en zijn eigen graf had gegraven bij ferrari in 2010... Tja het is allemaal ik hoop als ferrari fan dat newey toch een heengaat en in het zadel bij Ferrari...

    • + 0
    • 18 nov 2011 - 16:03
    • Ferrari zit al zo lang achter Newey aan, Zelfs toen Newey nog op de basisschool zat is hij al benaderd, maar hij is er nooit naartoe gegaan, ik weet dan ook 99,99% zeker dat hij er in zen nadagen niet meer naar toe zal gaan

      • + 0
      • 18 nov 2011 - 21:43
  • Ferrari heeft eind jaren \'80 speciaal voor John Barnard een fabriek in engeland gezet om de engelsman niet te hoeven laten verhuizen.
    de Ferrari\'s die daar zijn ontwikkeld, waren de eerste met flippers versnellingsbakken en 6 of 7 versnellingen vooruit, Prost is er bijna wereldkampioen mee geworden.

    Dus zeg nooit nooit, Ferrari heeft iets magisch om de logica te verslaan en de meest bizarre dingen te doen om maar vooraan te rijden.

    Ze zijn in maranello nu al desperaat dat ze een periode ingaan zoals met het begin van het turbo tijdperk.

    De Auto\'s van Mauro Forghieri waren snel genoeg om wk mee te worden en dat werden ze in jaren \'70 ook nog een paar keer, met jody scheckter als laatste, tot de dood van Villeneuve deed er altijd wel een ferrari mee vooraan.
    Maar niemand wist er constante resultaten mee te boeken. zelfs Prost sprak zijn frustratie een keer te hard uit en mocht vertrekken na een ferrari F1 een Camion, vrachtwagen te hebben genoemd. Prost geen kleine jongen meer, toen al drievoudig kampioen, kreeg Ferrari niet uit het slop.

    De prestaties van schumacher in de scharlaken rode bolides moet bij gezegd worden dat hij het dreamteam omzich heen heeft verzameld, wat hem ook wk had gemaakt in zijn tijd met benneton.

    Nu de Italianen zonder dit dreamteam het weer moeten stellen, is het nogsteeds een topteam, maar doet het niet mee voor de titel.

    Dus de italianen zijn weer opzoek naar een nieuwe heilige die hun gaat redden

    • + 0
    • 18 nov 2011 - 17:12

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AUGrand Prix van Australië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

WK standen 2024

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Het is terecht dat Sargeant zijn auto moet afstaan aan Albon

Formule 1 kalender - 2024

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
29 - 2 maa
Bahrein
7 - 9 maa
Saoedi-Arabië
22 - 24 maa
Australië
5 - 7 apr
Japan
19 - 21 apr
China
3 - 5 mei
Verenigde Staten van Amerika
17 - 19 mei
Italië
24 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Spanje
28 - 30 jun
Oostenrijk
5 - 7 jul
Groot Brittannië
19 - 21 jul
Hongarije
26 - 28 jul
België
23 - 25 aug
Nederland
30 - 1 sep
Italië
13 - 15 sep
Azerbeidzjan
20 - 22 sep
Singapore
18 - 20 okt
Verenigde Staten van Amerika
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Brazilië
22 - 24 nov
Verenigde Staten van Amerika
29 - 1 dec
Qatar
6 - 8 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2024

Datum
Grand Prix & Circuit
29 - 2 maa
7 - 9 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
22 - 24 maa
Australië Albert Park
5 - 7 apr
19 - 21 apr
3 - 5 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
17 - 19 mei
24 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
5 - 7 jul
Groot Brittannië Silverstone
19 - 21 jul
Hongarije Hungaroring
26 - 28 jul
23 - 25 aug
Nederland Circuit Zandvoort
30 - 1 sep
Italië Monza
13 - 15 sep
Azerbeidzjan Baku City Circuit
20 - 22 sep
18 - 20 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Brazilië Interlagos
22 - 24 nov
Verenigde Staten van Amerika Las Vegas Street Circuit
29 - 1 dec
6 - 8 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar