Force India met luxeprobleem door drie kandidaten voor twee zitjes

  • Gepubliceerd op 11 aug 2011 12:16
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra
Force India is er nog niet uit welke coureurs in 2012 de line-up vormen. Momenteel zijn Adrian Sutil en Paul di Resta de racecoureurs terwijl Nico Hülkenberg zich op de reservebank zit te verbijten. Force India kiest zonder tussenkomst van topteams uit dat drietal voor volgend seizoen.

Drie volwaardige kandidaten, zo zegt teamdirecteur Otmar Szafnauer in Auto Motor und Sport. “Het is een luxeprobleem. Adrian, Paul en Nico ontlopen elkaar bijna niets in rondetijden. Misschien is het een idee om lootjes te trekken of een muntje op te gooien... Aan het einde van het jaar zullen we een grondige analyse maken van deze drie en aan de hand daarvan een beslissing nemen.”

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Rubber

    Posts: 120

    Van de 3 zijn er iig 2 die serieuze interesse hebben van andere teams. Het probleem zal zich dus wel oplossen.

    • + 0
    • 11 aug 2011 - 12:22
    • Zou mooi zijn, Sutil vervangt Barrichello, Di Resta vervangt Schumacher.
      Barrichello - Hülkenberg als raceduo voor FI?

      • + 0
      • 12 aug 2011 - 06:47
  • Heerlijk als je als teambaas kan kiezen uit meerdere goede rijders. Echter, het probleem (voor zover je het een probleem kan noemen) zal snel opgelost worden.

    Er zijn al heel wat berichten geweest dat Sutil mogelijk naar Williams-Renault gaat in 2012. In dat geval kan Hülkenberg meteen opschuiven. Anderzijds zou Hülkenberg ook naar Williams kunnen en Sutil kunnen blijven. De grootste gedupeerde hierin is natuurlijk Barrichello, maar met alle respect.. ik denk dat zijn tijd er nu wel een beetje op zit.

    Daarnaast weten we niet 100% zeker wat Schumacher gaat doen, maar aannemelijk is dat hij gewoon zijn contract uitdiend en dat Di Resta in 2013 naar Mercedes gaat.

    Het luxe probleem kan dus zomaar omslaan in een echt probleem als Sutil vanaf 2012 in de Williams zit en Di Resta vanaf 2013 in de Mercedes. Wie gaat hij dan naast Hülkenberg zetten?

    Allemaal leuk speculeren maar we gaan het later pas echt zien!
    Persoonlijk zie ik Sutil graag naar Williams gaan. Hij zit nu al behoorlijk lang bij hetzelfde team en ik denk echt dat Williams best een ervaren + snelle rijder als Sutil kan gebruiken. Sutil wordt echt een beetje teveel onderschat terwijl hij de laatste tijd snel is en ook dit jaar al best wat puntjes gepakt heeft.

    Laat Hülkenberg zich dan maar lekker naast Di Resta \'bewijzen\'. Persoonlijk denk ik dat Di Resta de snellere is van die 2.

    • + 0
    • 11 aug 2011 - 12:27
  • ives

    Posts: 1.255

    Ik zou Sutil ook graag naar Williams zien gaan. Heb al een hele tijd het gevoel dat hij is ingekakt bij Force India. Hij rijdt op routine zijn races, weet dat er geen grote eer te behalen valt en vecht er dan ook niet voor. Daarom, verandering van omgeving kan goed zijn voor hem.

    En dan kunnen Hulkenberg en Di Resta in een hopelijk verbeterde Force India wat indruk maken in 2012!

    • + 0
    • 11 aug 2011 - 12:35
    • AirJan

      Posts: 1.374

      Rijden op routine omdat hij kansloos is zit wel wat in, maar mocht hij naar Williams gaan veranderd daar natuurlijk niks aan. Alleen als hij bij een McLaren, Ferrari, Red Bull of Mercedes terecht zou kunnen lijkt hij een stap voorwaarts te kunnen maken qua team. Helaas voor hem lijken die teams al vast te liggen voor volgend seizoen (buiten de vraag of ze bij beschikbare stoeltjes wel voor Sutil zouden kiezen).

      • + 0
      • 11 aug 2011 - 12:45
    • Toch kan verandering van team heel goed zijn voor een coureur. Neem als voorbeeld David Coulthard die na jarenlang McLaren compleet opleefde bij Red Bull in 2005. In dat jaar deed hij het heel aardig en spatte de motivatie er vanaf.

      Een nieuwe omgeving kan wel degelijk Sutil motiveren (als is het maar dat hij zich in die nieuwe omgeving wil bewijzen en wil laten zien wie dé man is).

      Ben het wel met je eens dat Williams t.o.v. FI geen vooruitgang is. Maarja, de stoeltjes bij de echte topteams zitten nu eenmaal vol.

      • + 0
      • 11 aug 2011 - 13:09
  • Rudi84

    Posts: 4.805

    Sutil is van die drie coureurs met afstand degene met de minste potentie, dus ik zie het probleem niet zo.

    • + 0
    • 11 aug 2011 - 12:36
    • inderdaad, lekker met hulkenberg en di resta verder gaan. Of als mercedes schumi \"laat gaan\", dan zie ik di resta naar mercedes gaan

      • + 0
      • 11 aug 2011 - 12:49
  • Ik gok dat ze ook wel interesse hebben in Giedo, met een zakje poen... :)

    • + 0
    • 11 aug 2011 - 13:11
    • Wie? FI of Williams?

      FI kijkt alleen naar kwaliteit en wat betreft Williams en poen, er zijn mensen die nog veel meer poen hebben dan onze Nederlander:).

      • + 0
      • 11 aug 2011 - 13:36
    • Dat zakje met poen zal dan toch echt van schoonpapa Marcel Boekhoorn moeten komen, echter een probleempje, onze grote vriend Giedo tekende ooit in al zijn naïviteit twee contracten, eentje bij Super Aguri en eentje bij Spijker.

      Marcel boekhoorn had toen 2 miljoen euro neergeteld, dat geld wilde hij terug van Kolles(spijker was toen force india) toen Giedo niet het aantal afgesproken km\'s mocht testen.

      Maar ze mochten hem niet meer laten rijden omdat er een claim lag van Super Aguri(Giedo was \"vergeten\" te zeggen dat ie daar ook een contractje had getekend),Kolles zij:\"contractbreuk!\" en Boekhoorn kon fluiten naar zijn 2 miljoen.

      Dus ik denk dat Giedo het met prestaties moet doen want Boekhoorn houd z\'n knip dicht.

      • + 0
      • 11 aug 2011 - 20:06
  • Redfive05

    Posts: 9

    Als alle drie de coureurs elkaar in rondetijden nauwelijks ontlopen dan zitten zij tegen de limiet van de auto te rijden. Investeren in snellere ontwikkeling van de auto is mijns inziens dus noodzakelijk om te zien wie van de drie echt de snelste is...

    • + 0
    • 11 aug 2011 - 15:52
  • 89F1

    Posts: 144

    Ik zou Sutil lekker naar Williams laten gaan als Barrichello stopt en beginnen met Di Resta en Hulkenberg aan het seizoen. Alleen mocht Schumacher stoppen zou Di resta wel eens naar Mercedes kunnen gaan vermoed ik.

    • + 0
    • 11 aug 2011 - 16:56

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AUGrand Prix van Australië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

WK standen 2024

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Het is terecht dat Sargeant zijn auto moet afstaan aan Albon

Formule 1 kalender - 2024

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
29 - 2 maa
Bahrein
7 - 9 maa
Saoedi-Arabië
22 - 24 maa
Australië
5 - 7 apr
Japan
19 - 21 apr
China
3 - 5 mei
Verenigde Staten van Amerika
17 - 19 mei
Italië
24 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Spanje
28 - 30 jun
Oostenrijk
5 - 7 jul
Groot Brittannië
19 - 21 jul
Hongarije
26 - 28 jul
België
23 - 25 aug
Nederland
30 - 1 sep
Italië
13 - 15 sep
Azerbeidzjan
20 - 22 sep
Singapore
18 - 20 okt
Verenigde Staten van Amerika
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Brazilië
22 - 24 nov
Verenigde Staten van Amerika
29 - 1 dec
Qatar
6 - 8 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2024

Datum
Grand Prix & Circuit
29 - 2 maa
7 - 9 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
22 - 24 maa
Australië Albert Park
5 - 7 apr
19 - 21 apr
3 - 5 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
17 - 19 mei
24 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
5 - 7 jul
Groot Brittannië Silverstone
19 - 21 jul
Hongarije Hungaroring
26 - 28 jul
23 - 25 aug
Nederland Circuit Zandvoort
30 - 1 sep
Italië Monza
13 - 15 sep
Azerbeidzjan Baku City Circuit
20 - 22 sep
18 - 20 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Brazilië Interlagos
22 - 24 nov
Verenigde Staten van Amerika Las Vegas Street Circuit
29 - 1 dec
6 - 8 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 301
  • Podiums 0
  • Grand Prix 132
  • Land DE
  • Geb. datum 19 aug 1987 (36)
  • Geb. plaats Emmerich am Rhein, DE
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar