De Formule 1-gemeenschap hoeft niet te vrezen voor een vertrek van
Renault uit de koningsklasse van de autosport. De Franse autofabrikant heeft in de persoon van Carlos Tavares een nieuwe chief operating officer, maar de nieuwe directeur staat niet negatief tegenover de aanwezigheid van Renault in de Formule 1. Integendeel, hij belooft verbondenheid voor de toekomst.
Tavares: Na slechts zes dagen in deze functie bezocht ik al een Grand Prix, in Silverstone, omdat ik geloof dat de Renault Group veel passie voor auto's, autosport en Formule 1 bevat. Het is ook mijn manier om te tonen dat we die passie moeten koesteren binnen de Renault Group, zodat alle partners en werknemers kunnen profiteren van onze betrokkenheid, met het uiteindelijke voordeel voor onze klanten.
Het is cruciaal dat we het talent in onze Formule 1-afdeling in Viry-Chattilon koesteren en daar springen we voorzichtig mee om. Ik weet dat we veel engineers in dienst hebben die streven naar een verbetering van hun kennis en begrip, in het veld. We hebben ook een dialoog en interactie tussen de Formule 1-afdeling en de rest van het bedrijf op gang gebracht om de technologieën nog beter te vertalen naar onze productie-auto's.
Trending nieuws
-
Lewis Hamilton kwam vandaag in Imola slechts als zesde over de streep. De Brit had op veel meer gehoopt, maar dat zat...
-
Het team van Mercedes kom ook dit weekend in Imola geen vuist maken. De Duitse renstal bleef ver achter op de concurr...
-
Lando Norris kwam heel erg dicht bij de zege in Imola. Hij opende de jacht op Max Verstappen, en de verschillen waren...
-
Sergio Perez kende een tegenvallend weekend op het circuit van Imola. De Mexicaanse Red Bull Racing-coureur kon niet ...
-
Carlos Sainz hoopte vandaag op een goed resultaat in Imola. De Spanjaard wilde de Tifosi belonen, maar hij kwam op ee...
-
22:03
F1
-
20:47
F1
-
20:09
F1
-
19:34
F1
-
21:23
F1
Reacties (2)
Login om te reagerenBRM
Posts: 602
Goed nieuws, zeker met het oog op volgend jaar als Renault maar liefst 4 teams van motoren gaat voorzien. Misschien is dit toch wel de toekomst van de Formule 1. Een grote autofabrikant die de motoren fabriceert en kleinere priveteams die het chassis bouwen en de boel draaiende houden.
Pietje2013
Posts: 9.006
Zoals jij zegt 1 motor zie ik niet gebeuren. Betekend sowieso dat we dan afscheid gaan nemen van de andere fabrieksteams.