Hamilton: "Nieuwe Scuderia Toro Rosso is belachelijk snel"

  • Gepubliceerd op 02 maa 2011 08:23
  • comments 48
  • Door: Rob Veenstra
Scuderia Toro Rosso kan wel eens dé verrassing van 2011 worden. Dat is de eerste indruk van McLaren-coureur Lewis Hamilton. Bij de wintertests tot nu toe spreidde de STR6 in elk geval een strak tempo tentoon, wat eerder al Jenson Button en Fernando Alonso opviel.

De goede tijden van Scuderia Toro Rosso zijn Hamilton niet ontgaan. “Renault, Williams en Force India hebben solide auto's geproduceerd. En de nieuwe Scuderia Toro Rosso is belachelijk snel. Het is interessant om in de gaten te houden wat zij dit jaar doen.”

Reacties (48)

Login om te reageren
  • Hoeveel % van de STR is gelijk aan de RB? Versnellingsbak, motor en achterophanging zijn anders maar voor de rest?

    • + 0
    • 2 maa 2011 - 08:28
    • volgens mij moeten ze tegenwoordig zelf ook het chassis maken

      • + 0
      • 2 maa 2011 - 09:04
    • Het huren van een chassis van Red Bull Technology is verboden. Men moet over de eigendoms rechten beschikken.

      • + 0
      • 2 maa 2011 - 12:42
  • miauw

    Posts: 1.136

    Ja, dat was mij ook al opgevallen. Volgende week zullen we zien waar ze werkelijk staan.

    • + 0
    • 2 maa 2011 - 08:31
  • Big El

    Posts: 367

    Zou grappig zijn als zij in hun 2e jaar plotseling een auto hebben die sneller is dan de RBR\'s... (niet reeel, wel grappig)
    Maar dan zou het ook de eerste keer zijn dat de ferrari klant motoren in auto\'s zitten die sneller zouden zijn dan de ferrari\'s zelf. En dat zal Montezemolo nooit toestaan.

    • + 0
    • 2 maa 2011 - 08:36
    • dan krijg je hetzelfde effect als de brawns tov de Mclarens. opzich wel leuk:)

      • + 0
      • 2 maa 2011 - 08:41
    • szixxx

      Posts: 4.764

      Ik denk dat Montezemolo weinig keus heeft. Als ze inderdaad sneller zijn dan zou het vreemd zijn als ze ineens dat niet meer zouden zijn.

      • + 0
      • 2 maa 2011 - 10:03
  • ja, en is die snelheid puur voor als je 1 snel rondje wil of kunnen ze die nog enigzinds redelijk vasthouden. ik ben benieuwd

    • + 0
    • 2 maa 2011 - 08:39
  • felix50

    Posts: 5.792

    Zouden ze toch nog een tekeningetje van Newye gekregen hebben.Want ik kan me bijna niet voorstellen dat dit team onween keer de grootste stapm heeft gemaakt op eigen kracht.Ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten maar mooi is het wel.Ik begrijp trouwens toch niet waarom RB niet met de ferarrimotor en e.d.rijd.Dat zag je toen wel met vettel achter het stuur bij torro die was sneller dan het rb team

    • + 0
    • 2 maa 2011 - 08:40
    • Stri

      Posts: 2.851

      Volgens mij lag dat niet (alleen) aan de ferrarimotor.

      • + 0
      • 2 maa 2011 - 08:56
    • szixxx

      Posts: 4.764

      Tsja, dat zou zomaar kunnen natuurlijk. Volgens de regelementen moeten ze het chassis zelf bouwen maar er staat nergens dat zij niet een tekeningetje van Newey mogen gebruiken volgens mij. Ik gun het ze wel, er zitten daar nog een hoop gasten die daar ook werkten toen het nog Minardi was.

      • + 0
      • 2 maa 2011 - 09:57
    • Felix,
      Denk je dat Ferrari motoren gaat leveren aan misschien wel hun grootste concurrent? Waarom dacht je dat McLaren hun veto-recht hebben gebruikt voor het leveren van MB motoren aan RBR?

      • + 0
      • 2 maa 2011 - 12:45
    • -Baron-

      Posts: 3.091

      Wat ik ervan begrepen heb was dat puur een gerucht. Mercedes heeft daarnaast meerdere malen aangegeven Red Bull geen motoren te willen leveren omdat ze qua productie al op de max zitten.

      • + 0
      • 2 maa 2011 - 22:10
  • Laten we het hopen. Een underdog die ineens een ei van Columbus blijkt te hebben uitgevonden is altijd een verfrissing voor een seizoen. Kan dit team meteen wat aan imagebuilding doen, want daarmee is het schandalig slecht gesteld. Alguersuari gaat nog wel met zijn Francois Cevert-achtige blik en rijkunsten, maar die Buemi...Ik zal maar niets over zijn uiterlijk/uitstraling hebben, want dan word ik te grof. Kubica is ook geen knappert maar Kubica is cool. Buemi doet gewoon pijn aan mn ogen en is daarbij dodelijk saai en alsie nou mega brute rijstijl heeft, maar nee...niks aan. En toro rosso mag best eens wat radicalere livery ontwerpen zodat ze zich wat meer onderscheiden van de Red Bull en meer uitstralen dat ze op eigen benen staan. Niettemin hoop ik dat zij ineens chronisch om punten kunne strijden. altijd te gek als een achterhoede team ineens mee kan.

    • + 0
    • 2 maa 2011 - 08:53
    • szixxx

      Posts: 4.764

      Ik ben het met je eens wat Buemi betreft. Dat ze die nog in de wagen hebben snap ik echt niet. Van Alguersuari ben ik echter wel onder de indruk. Niet dat hij al iets heeft gepresteerd maar hij laat zien dat hij vooruitgang boekt en is vaak gewoon sneller dan Buemi die al een seizoen langer in die wagen zit. Ik zou Alguersuari graag bij een beter team zien maar als STR nu zelf echt een snelle wagen heeft dan hoop ik dat hij Buemi helemaal aan stront rijdt.

      • + 0
      • 2 maa 2011 - 09:39
    • DRF

      Posts: 1.315

      @ szixxx

      Je hebt echt geen idee waar je het over hebt. Waarom kijk je niet naar de feiten.

      Feit is dat Buemi 80% van de kwalificaties voor Alguersuari stond. En hij meer dan het dubbele aantal punten heeft.

      En hou op dat Buemi meer ervaring heeft, dat zijn maar 9 races hoor. Feit is dat Buemi Alguersuari volledig om de oren heeft gereden vorig jaar, met name in de kwalificatie.

      • + 0
      • 2 maa 2011 - 10:46
    • felix50

      Posts: 5.792

      Over dezelfde livery ja dat zal alleeen kunnen als ze een andere eigenaar/sponsor krijgen.de dubbele bodem schijnt heel goed te werken .

      • + 0
      • 2 maa 2011 - 10:58
    • @DRF: Wat Buemi betreft zie ik een 2e \"Das Fantom\" aankomen. Doet het vaak beter dan zijn teamgenoot, maar zal door zijn uitstraling er niet uitgepikt worden.

      • + 0
      • 2 maa 2011 - 11:47
    • Feit is ook weer dat Alguersuari in meer dan de helft van de races ruim de snellere was van Buemi en een heel duidelijke progressie maakte terwijl Buemi stilstond van het jaar ervoor.

      Alguersuari haalde ook nog eens 4 elfde plaatsen na elkaar, anders had hij gewoon bij Buemi gestaan in het klassement, hij heeft gewoon pech gehad.

      • + 0
      • 2 maa 2011 - 12:16
    • szixxx

      Posts: 4.764

      @DRF(275) Vandaag om 10:46

      Is het \'maar\' 9 races of zijn het 9 races? Mijn inziens is meer ervaring gewoon meer ervaring. Dat hij in de quali\'s tot nu toe vaker sneller was is 1 ding maar in de races is vaak Alguersuari de betere. Je ziet Alguersuari duidelijk progressie boeken waar Buemi stil blijft staan. Zelfs de teambazen van STR roepen dat Buemi beter moet presteren omdat ze anders Ricciardo in die wagen zetten. Over Alguersuari zijn ze toch meer tevreden ook al moet hij nog meer progressie boeken. Leuk dat jij kijkt op basis van de cijfertjes maar cijfertjes zeggen niet alles.

      • + 0
      • 2 maa 2011 - 14:20
    • @DRF

      Dat is dus precies de progressie waar het over gaat. Buemi kwalificeerde aan het begin van het seizoen nog vaker voor Alguersuari, maar gaandeweg liep Alguersuari steeds verder in. De laatste 5 races stond Allguersuari er zelfs consequent voor.

      • + 0
      • 2 maa 2011 - 20:01
  • Kan er niemand even wat fotoshoppen en de RB en STR naast elkaar plakken? Ze zien er weer sprekend identiek uit volgens mij. Kan wel dat ze het chassis zelf maken maar misschien wel aan de hand van RB ontwerp.

    • + 0
    • 2 maa 2011 - 09:16
    • De chassis zijn best wel verschillend, je moet ze maar eens goed vergelijken.

      • + 0
      • 2 maa 2011 - 12:16
  • Vorig jaar was het zo

    formula1techandart(...)on-malyasia-2-f.jpg

    Je kan moeilijk zeggen dat ze door 2 verschillende mensen ontworpen zijn. Tot halverwege de engine cover loopt het ontwerp gelijk. Vanaf dan zit er een verschil. De Red Bull is slanker achteraan.

    • + 0
    • 2 maa 2011 - 09:23
    • vvans

      Posts: 486

      Ze lijken idd erg veel op elkaar. Maar ik zie toch echt veel verschillen, ook in het chasis. En laat die verschill nou juist de onderdelen zijn die het meeste verschil maken. De voor- en achtervleugel, de achterkant, enz. zijn 90% van de prestaties...

      • + 0
      • 2 maa 2011 - 09:53
    • felix50

      Posts: 5.792

      De odem de dubbele bodem lijkt net op een piza reclame maar het schijnt aan de bodem te liggen en dat heeft RB tot nu toe nog niet

      • + 0
      • 2 maa 2011 - 11:00
    • Ze hoeven ook niet door verschillende mensen ontworpen te worden. Ze moeten alleen verschillend zijn.

      Newey werkt voor Red Bull Technology. Dat is het bedrijf dat zowel de auto van Red Bull Racing als die van Torro Rosso ontwerpt. Wellicht heeft hij ook gewoon bij beide auto\'s mee gewerkt.

      Bij Red Bull Technology werken krap 600 mensen waarvan officieel maar 60 voor Red Bull. Hoezo sluipweg om de RRA te omzeilen?

      • + 0
      • 2 maa 2011 - 20:10
  • klaasdw1

    Posts: 173

    Laat het duidelijk wezen dat wagens van RBR en STR weldegelijk zeer verschillende wagens zijn, andere diffusors, uitlaten die anders gepositioneerd zitten, STR die met een dubbele bodem rijd,... . Verschillen genoeg dus. Alle wagens lijken dan wel een beetje op elkaar natuurlijk.

    • + 0
    • 2 maa 2011 - 09:50
  • ARW

    Posts: 1.092

    Niet te vroeg juichen. Sauber was vorig jaar ook erg snel in de tests. Iedereen WoW..Wow......totdat seizoen begon.

    • + 0
    • 2 maa 2011 - 09:53
    • szixxx

      Posts: 4.764

      Dat is waar. Maar bij Sauber hebben ze waarschijnlijk echt alleen met een lichte wagen gereden. Dat was meer om sponsoren aan te trekken denk ik.
      Maar wie weet doet STR hetzelfde hoewel ik dat nu niet denk.

      Zijn er hier trouwens nog mensen die aan de GPupdatemanager meedoen?

      • + 0
      • 2 maa 2011 - 10:06
    • FredKroket

      Posts: 51

      Ja, ik heb er al een team samengesteld. Vraag me nu ook af of ik niet beter de motor of chassis van Toro Rosso had kunnen nemen ipv Sauber :P.

      • + 0
      • 2 maa 2011 - 10:57
    • szixxx

      Posts: 4.764

      Hehehe ik had sowieso al voor STR gekozen als motor. Hopelijk is hij inderdaad belachelijk snel de wagen ;-)

      • + 0
      • 2 maa 2011 - 14:14
  • zolang ze schumacher maar voorblijven.

    • + 0
    • 2 maa 2011 - 10:04
    • Stri

      Posts: 2.851

      Goede reactie! Mooi onderbouwd ook.

      Het is niet dat het me stoot dat je kritiek hebt op Schumacher, want dat mag en is vaak ook realistisch. Maar het feit dat je een beetje dom Schumacher loopt te bashen vind ik wel storend. Een naam als \"Schumi-Hate\" duidt helaas ook niet op veel volwassenheid.

      Hopelijk lukt het je een keer om ook een goed onderbouwde reactie te schrijven en on topic te blijven. Ik kijk er naar uit in ieder geval.

      • + 0
      • 2 maa 2011 - 11:01
    • Ik sluit me helemaal aan bij Stri. Je hebt duidelijk maar één doel hier op het forum.

      • + 0
      • 2 maa 2011 - 12:17
    • Kunnen wij Schumi-Hate en CW met elkaar in verbinding brengen? Lijkt mij een leuke discussie ;-)

      • + 0
      • 2 maa 2011 - 12:54
    • Misschien in het Troll-f1forum

      • + 0
      • 2 maa 2011 - 13:31
  • Werner

    Posts: 1.650

    Ik vind het ook nog veel te vroeg om te spreken van : die is super snel enz... enz...
    Aan de andere kant had ik ook al gelezen dat STR toch wel veel veranderingen (met name de bodem) hadden aangebracht die opmerkelijk zijn. Vraag me niet wat want daar ben tè weinig techneut voor...
    De banden zullen natuurlijk beslissend zijn dit jaar en daar kunnen we heel weinig over zeggen.

    • + 0
    • 2 maa 2011 - 10:07
    • degene die het gezegd hebben (o.a. hamilton en alonso) zijn niet \"zomaar wat buitenstaanders\"

      • + 0
      • 2 maa 2011 - 10:19
    • FredKroket

      Posts: 51

      Een kleine uitleg over de dubbele bodem van Toro Rosso staat op Formula1.com -> www.formula1.com/n(...)al/2011/0/835.html.

      Misschien hebben ze dat wel zo goed voor elkaar dat ze nu met de top6 gaan knokken.

      • + 0
      • 2 maa 2011 - 11:01
    • Werner

      Posts: 1.650

      Mitchell, ik weet wel dat o.a. Hamilton en Alonso de snelheid van een team veel beter kunnen inschatten dan wij hier allemaal natuurlijk maar het is toch wat vroeg om conclusies te trekken, niet ? Vorig jaar zei Button ook van Ferrari dat ze heel erg snel leken... Dat waren ze in spe ook wel maar Redbull had het achterste van hun tong nog niet laten zien. Nu zijn er misschien andere teams die iets \"achter houden\"...
      Begrijp me niet verkeerd hé; ik ben wel blij en aangenaam verrast van str hoor maar Sauber was vorig jaar ook de zogenaamde verrassing, niet ? Allemaal heel moeilijk om te beoordelen...

      • + 0
      • 2 maa 2011 - 11:14
  • Vette-L

    Posts: 265

    Ik denk eerder dat ze bij STR eens onder de kap van een RB6 hebben mogen kijken.

    De STR is duidelijk naar dit model gemaakt echter zijn er ook duidelijke verschillen.

    Wat mij op viel is dat de neus van de RB6 tussen de wielophanging veel lager is dan bij de STR.

    • + 0
    • 2 maa 2011 - 10:39
  • Ze doen het in de test in ieder geval niet slecht voor een volgens velen hier saai en kleurloos team!

    • + 0
    • 2 maa 2011 - 10:57
    • ze doen het ook goed voor een saai en kleurloos team dus missch dat ze dit jaar wat minder saai en kleurloos worden...

      • + 0
      • 2 maa 2011 - 13:55
  • VDS21

    Posts: 1.265

    De nieuwe Torro Rosso is best \"revolutionair\" voor een klein team. De wagen heeft een dubbele bodem en zeer diep gesneden sidepods.

    • + 0
    • 2 maa 2011 - 13:13
    • felix50

      Posts: 5.792

      Misschien dat Rebull er een beetje bij geholpen heeft met RB techno.zoals Patrick ook vermoed .Het zou kunnen dat de prestaties verbetert moeten worden om het team met winst te kunnen verkopen.

      • + 0
      • 3 maa 2011 - 08:53
  • fre0n

    Posts: 538

    STR was vorig jaar tijdens de wintertest in montmelo ook een van de snelsten. Dat is er tijdens het seizoen niet of nauwelijks uitgekomen.

    • + 0
    • 3 maa 2011 - 13:17

CN Grand Prix van China

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    05:30 - 06:30

    Sprint / Sprint startgrid

    05:00 - 06:00

    Race / Startgrid

    09:00 - 11:00

  • Sprint shootout

    09:30 - 10:14

    Kwalificatie

    09:00 - 10:00

    Snelste ronde

    09:00 - 11:00

CNGrand Prix van China

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    05:30 - 06:30

  • Zaterdag weather-image

  • Sprint

    05:00 - 06:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    09:00 - 11:00

  • Vrijdag weather-image

  • Sprint shootout

    09:30 - 10:14

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    09:00 - 10:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    09:00 - 11:00

WK standen 2024

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wie rijdt er in 2025 voor Red Bull?

Formule 1 kalender - 2024

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
29 - 2 maa
Bahrein
7 - 9 maa
Saoedi-Arabië
22 - 24 maa
Australië
5 - 7 apr
Japan
19 - 21 apr
China
3 - 5 mei
Verenigde Staten van Amerika
17 - 19 mei
Italië
24 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Spanje
28 - 30 jun
Oostenrijk
5 - 7 jul
Groot Brittannië
19 - 21 jul
Hongarije
26 - 28 jul
België
23 - 25 aug
Nederland
30 - 1 sep
Italië
13 - 15 sep
Azerbeidzjan
20 - 22 sep
Singapore
18 - 20 okt
Verenigde Staten van Amerika
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Brazilië
22 - 24 nov
Verenigde Staten van Amerika
29 - 1 dec
Qatar
6 - 8 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2024

Datum
Grand Prix & Circuit
29 - 2 maa
7 - 9 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
22 - 24 maa
Australië Albert Park
5 - 7 apr
19 - 21 apr
3 - 5 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
17 - 19 mei
24 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
5 - 7 jul
Groot Brittannië Silverstone
19 - 21 jul
Hongarije Hungaroring
26 - 28 jul
23 - 25 aug
Nederland Circuit Zandvoort
30 - 1 sep
Italië Monza
13 - 15 sep
Azerbeidzjan Baku City Circuit
20 - 22 sep
18 - 20 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Brazilië Interlagos
22 - 24 nov
Verenigde Staten van Amerika Las Vegas Street Circuit
29 - 1 dec
6 - 8 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 526
  • Podiums 9
  • Grand Prix 148
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (42)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar
'Viaplay behoudt de uitzendrechten van de Formule 1 in Nederland' ×