Michael Schumacher maakt zich zorgen over snelheid Mercedes

  • Gepubliceerd op 13 feb 2011 16:23
  • comments 41
  • Door: Robin Smeets
Michael Schumacher is nog niet helemaal gerust over de snelheid van Mercedes' nieuwe auto W02. Ondanks dat de Duitser twee dagen geleden nog vertelde dat er geen reden tot paniek is met betrekking tot de relatief langzame rondetijden van Mercedes, heeft hij toegegeven dat ze wat bezorgd zijn over de snelheid.

"We weten waar we ongeveer staan", begon Schumacher. "Ja, we zijn een beetje bezorgd maar aan de andere kant weten we wat we moeten doen en hebben we onszelf duidelijke doelen gesteld. Voor het team is het erg belangrijk om steeds beter te worden en hogerop te geraken. Het zal moeilijk worden om meteen vanaf het begin aan de kop mee te strijden, maar pas in de eerste race zien we waar we precies staan."

Reacties (41)

Login om te reageren
  • Stri

    Posts: 2.851

    is dit nou een spelletje of begint hij zich al in te dekken? Ik ben een groot fan van de man, maar met smoesjes hoeft hij dit seizoen niet meer aan te komen.

    • + 0
    • 13 feb 2011 - 16:25
    • Nou, er zijn fans die het al hebben over wanneer 2011 niet lukt dan maar 2012...

      • + 0
      • 13 feb 2011 - 16:34
    • F1-2009

      Posts: 562

      Dat zijn geen smoesjes. Hier kwam hij vorig jaar ook mee. Hij is de ENIGE coureur die écht zegt waar het op staat óf de auto al zo snel kan inschatten. Vorig jaar deed hij dat ook en toen zei iedereen dat het smoesjes waren / het een spel was. Later is hij zelfs door Mercedes teruggefloten en zei ie opeens dat de auto wel goed genoeg was. We weten allemaal hoe dat is afgelopen...

      • + 0
      • 13 feb 2011 - 17:04
    • De enige coureur die echt zegt waar het op staat of degene die zich steeds bij voorbaat al indekt?

      • + 0
      • 13 feb 2011 - 17:50
    • Hij is dus echt niet de enige daarin... Het is God niet!!! Hij dekt zich gewoon in, zoals ie vorig seizoen ook alsmaar deed!

      • + 0
      • 13 feb 2011 - 18:00
    • [Realistisch zijn], is hetzelfde als het bedenken van een smoesje?

      • + 0
      • 13 feb 2011 - 18:14
    • Indekken of gewoon realistisch zijn. Dat is een groot verschil jongens.

      • + 0
      • 13 feb 2011 - 19:31
    • Op f1fanatic.co.uk is hetzelfde artikele ook te lezen !

      • + 0
      • 14 feb 2011 - 00:34
  • Tja, je weet waar je staat maar niet waar de concurrentie staat, dat is natuurlijk het probleem. Maar daar hebben ze allemaal last van. Beetje indekken dit vehaal.

    • + 0
    • 13 feb 2011 - 16:32
  • yorkstar

    Posts: 332

    Ik denk dat ze de concurrentie proberen te misleiden.
    En daarom ook dit soort berichten de wereld in brengen.
    Want hij heeft wel een super tijd neer gezet, alleen vandaag is Barrichello al flink wat sneller

    • + 0
    • 13 feb 2011 - 16:36
    • Die laatste zin van je slaat nergens op. Hoe noemen ze dat ook al weer; contradictie ;-)

      • + 0
      • 13 feb 2011 - 17:14
  • Niet zo gek als reb bull vorig seizoen soms meer dan 1 sec sneller was, om 1 sec in te halen binnen 1 seizoen is niet erg makkelijk de rest zit namelijk ook niet stil.

    • + 0
    • 13 feb 2011 - 16:38
    • reb bull? Het is Red Bull Racing!

      • + 0
      • 13 feb 2011 - 18:01
    • je hebt miereneuker en miereNneuker...
      zucht... *sometimes it\'s better to chew then to talk...*

      - ontopic -
      ik weet niet goed wat ik van het verhaal moet denken, eerst komt die hoopvol uit en dan opeens neerslachtig... aan de ene kant is Msc wel iemand van spelletjes, maar aan de andere kant wind hij er ook niet graag doekjes omheen...

      achja we zullen zien, speculeren kan iedereen he ;) laten we nu maar eerst eens de eerste race afwachten :)

      • + 0
      • 13 feb 2011 - 20:52
  • ives

    Posts: 1.255

    Wat iedereen schijnt de vergeten is dat MercedesGP niet enkel het wereldkampioensteam BrawnGP is maar vooral ook het oude Honda!

    Het Honda dat wel een keertje een podium pakte met Button en door wisselende weersomstandigheden een zege in Hongarije boekte. Maar vooral een team dat nooit verder kwam dan een subtopper en in 2007 en 2008 volledig was weggezakt richting achterhoede.

    Door de strategische beslissing van Ross Brawn om volledig in te zetten op de reglementswijzigingen en de geweldige races van Button, hebben ze in de eerste helft van 2009 de wereldtitel veiliggesteld. Maar een topteam is Mercedes niet.

    • + 0
    • 13 feb 2011 - 16:51
    • Daarom was ik ook niet zo verbaast dat de wereldkampioen weg ging bij zijn team. Hij zag dat ook aankomen. Nu langzaam maar zeker de kennis van Mercedes binnen druppelt, zal er wel verbetering in komen.

      • + 0
      • 13 feb 2011 - 17:16
    • Np-F1

      Posts: 917

      Wat jij niet helemaal meeneemt in je post is dat Brawn een redelijk deel van het personeelsbestand heeft moeten laten lopen en er vorig jaar redelijk wat nieuwe mensen zijn aangenomen. Vergeet niet dat ander management, andere besteding van inkomen etc. allemaal factoren zijn waarom dit niet Tyrell is met BAR, Honda en Mercedes stickers er over heen!

      Daarnaast hoor ik jou ook RedBull niet bejubelen omdat zij met de wagens/inboedel van Jaguar, die toch ook niet al te best meededen, vorig jaar de titel hebben veroverd. ;)

      • + 0
      • 13 feb 2011 - 21:11
    • Neen, maar de RBR1 was eigenlijk gewoon de beste Jaguar ooit, met Red Bull stickers erover. Met die pluimen zijn ze destijds ook gaan lopen.

      • + 0
      • 13 feb 2011 - 22:31
  • kelly_derie

    Posts: 5

    Eindelijk eens een keer een realistisch geluid. De laatste tijd word je helemaal plat gegooit met positieve geluiden. Als zelfs Team Lotus, een van de mindere goden van het gezelschap, aangeeft hun auto als \"snel\" te bestempelen. Dan weet je genoeg.

    • + 0
    • 13 feb 2011 - 17:15
  • kieko

    Posts: 435

    de teams liggen gewoon dichter bij elkaar. in zijn ferrari verleden reed hij tijdens het testen de concurentie aan flarden.
    Vreemd trouwens dat hij over een interim auto zegt dat mercedes snelheid tekort komt.
    Ben gewoon benieuwd naar de eerste race dan wordt alles duidelijk.
    Duidelijk wie met zand heeft liggen strooien, zoals vaker wordt geschreven.

    • + 0
    • 13 feb 2011 - 17:29
  • Ik had altijd een bloedschurft aan schumacher, maar ik moet zeggen dat ik het verfrissend vind dat een coureur een realistisch geluid laat horen ipv zeggen dat er geen reden tot bezorgdheid is en mooi weer blijven spelen uit PR oogpunt. Tis wat laat, maar ik krijg toch steeds meer respect voor de man. Hopelijk kannie voor t podium strijden zodat ik mss weer ouderwets lekker een hekel aan \'m kan krijgen! ;-)

    • + 0
    • 13 feb 2011 - 17:29
  • kelly_derie

    Posts: 5

    @ ives,
    Blijkbaar ben jij vergeten dat ook Redbull met topmateriaal sinds Februari 2006 bezig is wereldkampioen te worden. Dit is uitendelijk afgelopen jaar gelukt. Feit is dat alles moet kloppen, van rijders, auto tot aan personeel en de technische leiding.

    Daarom een beetje makkelijk te stellen dat Mercedes geen topteam is. In de F1 gaat het hard. Wie weet wat er gebeurt en zijn de rollen compleet omgedraait sedert mei van dit jaar.

    • + 0
    • 13 feb 2011 - 17:29
  • Het zou mij niet verbazen als het gewoon weer zoals vorig seizoen is. Ik heb MercedesGP nooit zo hoog aangeschreven voor 2011, waarom weet ik niet maar voor me gevoel. Alles is nog heel moeilijk in te schatten maar ik verwacht het meeste van Redbull en Mclaren. Ferrari vind ik nog heel moeilijk te zeggen met hun pushrod systeem.

    Ook kijk ik er niet van op als Mercedes de stekker eruit trekt als ze dit seizoen weer niet presteren. Mercedes is een groot merk die enkel meedoet om te winnen, ze hebben er vorig jaar al wat druk achter gezet en een beetje gedreigd! In het geval als Mercedes eruit stapt dan zou dat betekenen dat Mclaren weer al de aandelen terug krijgt waarschijnlijk.

    • + 0
    • 13 feb 2011 - 17:31
    • Jij hebt Hamilton hoog aangeschreven? kweet niet hoor...heb zo een vermoeden....

      • + 0
      • 14 feb 2011 - 00:10
  • Machdag

    Posts: 198

    ik kan van geen 1 team echt een inschatting maken. bij Ferrari zie je dat ze veel rondjes maken. maar qua snelheid etc. zie ik weinig. Redbull stond vorig seizoen ook elke keer in het midden van de tijden lijsten (testen). dus het zegt allemaal niks.

    • + 0
    • 13 feb 2011 - 17:48
  • yorkstar

    Posts: 332

    Mwua dat valt opzich best mee...
    Schumacher heeft gister en eergister een mooie tijd neergezet.
    Nu vandaag rijd hij niet dus ja kan hem moeilijk gaan vergelijken met Barichello.
    En zoals iedereen al zegt het is sowieso lastig om ze nou te gaan vergelijken, maar dat maakt het niet minder mooi dat hij ook even de snelste van de dag was.

    • + 0
    • 13 feb 2011 - 18:12
  • Dezelfde geluiden als vorig seizoen dus. Wel vreemd dat hij twee dagen geleden nog erg optimistisch was en nu weer terugdeinst.

    • + 0
    • 13 feb 2011 - 18:14
    • Ik vraag me overigens ook af of deze uitspraak nou is van voor vrijdag of niet. Als je het hele artikel leest dan is niet echt duidelijk wat hij zei voroafgaand aan de test in Jerez en wat na afloop.

      • + 0
      • 13 feb 2011 - 18:42
    • Waar heb je het hele artikel gevonden? Ik was het net aan het zoeken. Op Autosport staat er niets van.

      • + 0
      • 13 feb 2011 - 18:48
    • Op de site van de BBC

      • + 0
      • 13 feb 2011 - 18:55
    • Het is me inderdaad ook niet echt duidelijk.

      • + 0
      • 13 feb 2011 - 18:58
    • Op zijn officiele site staan twee berichten van gister en eergister, waarin hij een stuk positiever is dan in het bericht hier. Maarja, wat moet je geloven? Het is gewoon nog ff een maandje wachten, dan weten we meer. In iedergeval lijkt het me verstandiger om te zeggen dat het niet echt super gaat, dan andersom...

      • + 0
      • 13 feb 2011 - 20:33
  • F1joris

    Posts: 398

    Mercedes maakt zich zorgen over snelheid Michael Schumacher. Zou dat niet een realistischere contatering van een feit zijn?

    • + 0
    • 13 feb 2011 - 19:02
    • Why zou mercedes zich zorgen maken, hij is nog elke test sneller geweest dan Rosberg haha dus misschien dat mercedes zich druk maakt om de snelheid van Rosberg.

      • + 0
      • 13 feb 2011 - 20:29
  • sloggerke

    Posts: 646

    Is er iemand überhaupt nog bezig met die man zijn gezwets??
    Neen toch?

    • + 0
    • 13 feb 2011 - 19:28
    • slimme reactie :)
      Gezien het aantal posts dat een schumacher onderwerp hier op het forum altijd krijgt, zijn er meer mensen bezig met hem dan welke andere coureur dan ook ;)

      • + 0
      • 13 feb 2011 - 20:28
    • Np-F1

      Posts: 917

      Jij vooral niet, want jij reageert op een bericht, waarvoor je eerst het bericht moet aanklikken, terwijl het bericht begint met Michael Schumacher. Lekker snugger!

      • + 0
      • 13 feb 2011 - 21:13
  • K.formula1

    Posts: 1

    allemaal politiek, rijdt eerst snelste tijd(leeg of vol/hard of zacht maakt niet uit) hij staat wel & vervolgens beweren dat je aan de snelheid twijfelt. zegt schumi waarschijnlijk ook nog zonder te grijnzen.

    • + 0
    • 13 feb 2011 - 23:51
  • Het enige wat we zeker weten is dat de teams hun eigen testprogramma\'s hebben afgewerkt. Meer niet.. Wat de programma\'s inhielden is een \'wild guess\'. Ik weet uit zeer betrouwbare bron dat de teams nieuwe auto\'s met beleid ontwikkelen. Klinkt logisch zou je zeggen, maar ze nemen geen onnodige risico\'s met bolides die een vermogen kosten en die nog volledig aan de praktijk getoetst moeten worden. Het lijkt erop dat niet iedereen beseft dat F1 wetenschap is. Pure, hoogstaande wetenschap. Met andere woorden: stapje voor stapje ontwikkelen, testen, evalueren, wijzigen, etc.. Elke wijziging heeft gevolgen voor de prestaties van auto en coureur. Je kunt dus niet zomaar even een steeksleutel pakken en de boel \'even\' veranderen. Dat gaat gepaard met berekeningen waaruit voorspellingen over het gedrag van de auto voortkomen. De krachten waar we over praten zijn namelijk enorm en in niets te vergelijken met wat wij wegpiraten gewend zijn. Vaak wordt niet vol op de limiet gereden, omdat dat simpelweg onverantwoord is. De laatste test moet bijna alles duidelijk zijn, maar dan nog is niet alles wat het lijkt. En nog even over Mercedes: zonder er conclusies aan te willen verbinden, gaat iedereen voorbij aan het feit dat ook Mercedes GP NIET met de definitieve auto heeft getest. Die staat er pas in Bahrein. Kortom heren (en dames): voorlopig gewoon genieten van de tests en een beetje ouwehoeren, mooie foto\'s bekijken en dromen van de start van het seizoen. Dan hebben we genoeg te doen lijkt me zo ;-) Conclusies trekken is nu echt totaal onmogelijk. Vergelijk het met twee ogenschijnlijk identieke personenauto\'s. De één heeft een toerenbegrenzer en 20 stoeptegels in de kofferbak en de andere auto wordt door geen enkele beperking gehinderd. Je ziet aan de buitenkant niks (ja ok, de eerste zal wel een beetje achterover leunen). Kun je dan concluderen dat de ene auto bij een race gemakkelijk wint als ze er eens even echt voor gaan en optimaal aan de start verschijnen? Juist, dat kun je niet, want dan staan er ineens twee auto\'s die meer aan elkaar gewaagd blijken dan je in eerste instantie had gedacht. Zo is het ook bij de testen. Overigens, de snelle tijd van Barri was misschien wel een publiciteitsstunt. Dat hebben we wel vaker gezien bij privateers. Deze jongens moeten aandelen verkopen en zijn altijd op zoek naar geld. Het zou zomaar kunnen dat er iets niet geheel volgens de regels is gegaan of dat de motor bij nog zo\'n rondje een dikke plof zou hebben gemaakt. We zien het wel in maart... Enjoy!

    • + 0
    • 14 feb 2011 - 02:21
  • felix50

    Posts: 5.792

    Het laat zien dat de mercedes wagen nog steeds geen topper is .Daar maakt schumi zich zorgen om en terrecht denk ik de man zal toch wel weten waar hij het over heeft maar wat voor mclaren telt telt ook voor mercedes er zal meer getst moeten wordem .Als het seizoen begint met racen zullen we zien of ze het beter gaan doenn da vorig jaar .Schumacher dekt zich niet in ,wat heeft hij nu te verliezen ,ze kunnen hem niks meer af pakken.

    • + 0
    • 14 feb 2011 - 06:50

CN Grand Prix van China

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

CNGrand Prix van China

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

WK standen 2024

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wie rijdt er in 2025 voor Red Bull?

Formule 1 kalender - 2024

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
29 - 2 maa
Bahrein
7 - 9 maa
Saoedi-Arabië
22 - 24 maa
Australië
5 - 7 apr
Japan
19 - 21 apr
China
3 - 5 mei
Verenigde Staten van Amerika
17 - 19 mei
Italië
24 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Spanje
28 - 30 jun
Oostenrijk
5 - 7 jul
Groot Brittannië
19 - 21 jul
Hongarije
26 - 28 jul
België
23 - 25 aug
Nederland
30 - 1 sep
Italië
13 - 15 sep
Azerbeidzjan
20 - 22 sep
Singapore
18 - 20 okt
Verenigde Staten van Amerika
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Brazilië
22 - 24 nov
Verenigde Staten van Amerika
29 - 1 dec
Qatar
6 - 8 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2024

Datum
Grand Prix & Circuit
29 - 2 maa
7 - 9 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
22 - 24 maa
Australië Albert Park
5 - 7 apr
19 - 21 apr
3 - 5 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
17 - 19 mei
24 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
5 - 7 jul
Groot Brittannië Silverstone
19 - 21 jul
Hongarije Hungaroring
26 - 28 jul
23 - 25 aug
Nederland Circuit Zandvoort
30 - 1 sep
Italië Monza
13 - 15 sep
Azerbeidzjan Baku City Circuit
20 - 22 sep
18 - 20 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Brazilië Interlagos
22 - 24 nov
Verenigde Staten van Amerika Las Vegas Street Circuit
29 - 1 dec
6 - 8 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar
'Viaplay behoudt de uitzendrechten van de Formule 1 in Nederland' ×