Peter Sauber benoemt coureurs als deel van het probleem

  • Gepubliceerd op 12 apr 2010 14:56
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Rijdersduo Pedro de la Rosa en Kamui Kobayashi vormt een deel van de oorzaak dat het team van Sauber tot nu toe nog niet goed presteert. Die uitspraak doet teambaas Peter Sauber. Hij benadrukt dat het niet gaat om kritiek, maar dat het een constatering is dat de twee coureurs nog moeten wennen aan hun nieuwe werkomgeving.

Sauber: “Ik ben ervan overtuigd dat het feit dat onze rijders nieuw bij het team zijn een rol speelt bij de tegenvallende resultaten. De samenwerking en communicatie tussen de coureurs en engineers is nog niet ideaal. Dat is geen kritiek, slechts een diagnose. Ik wil verder niet op de rijders ingaan, dat zou ongepast zijn. Ik heb voor deze line-up gekozen en de argumenten daarvoor gelden nog steeds.”

“Wat we mogelijk wel onderschat hebben is de tijd die de coureurs nodig zouden hebben om zich aan te passen. Pedro racet na jaren van testen weer en die omschakeling is waarschijnlijk een grotere uitdaging dan waarop we anticipeerden.”

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Mercedes heeft slecht gepresteerd de eerste paar races. Das geen kritiek, das een diagnose.

    PSV had dit jaar het beste spelers materiaal. Ze hebben dat slecht uitgespeeld en worden geen kampioen. Das geen kritiek, das slechts een diagnose.

    Zo ken ik er nog wel een aantal. Peter moet zelf zeker ook weer even inkomen denk ik zo. Anders had hij kunnen weten dat de omschakeling van De la Rosa wat langer zou duren. Gezien de geruchten, de financiele situatie en de keuzes van Peter Sauber, zou het mij niet verbazen als Maldonado het seizoen straks plots afmaakt voor De la Rosa :)

    • + 0
    • 12 apr 2010 - 15:22
  • Peter Sauber is een ervaren, maar ook een beschaafde en bescheiden man. Ik denk dat we aardig op z\'n oordeel kunnen vertrouwen.
    Of is ook meneer Sauber een beetje nerveus aan het worden door het gebrek aan sponsoren? (Of schuift BMW nog steeds met centjes?).

    • + 0
    • 12 apr 2010 - 15:27
    • Bij mijn weten krijgt Sauber geen geld meer van BMW.

      • + 0
      • 12 apr 2010 - 16:35
  • ja een rijders wissel zie ik idd ook wel gebeuren. dan alleen voor de poen!

    • + 0
    • 12 apr 2010 - 15:29
    • decibel

      Posts: 21

      Ben bang dat Pedro er uit gaat

      • + 0
      • 12 apr 2010 - 17:12
  • f60

    Posts: 1.725

    Ze hebben al niet de beste auto maar met dergelijk rijders duo ben je helemaal nergens.

    • + 0
    • 12 apr 2010 - 17:42
  • Wat een onzin om dan niet te zeggen wat de rijders fout doen. Zeg dan gewoon helemaal niets! Zo maak je het alleen maar erger.

    Dat Kobayashi een paar vleugels kapot rijdt had je vantevoren ook wel kunnen verwachten. Die kamikaze rijstijl is precies de reden dat hij is aangenomen anders was hij nooit iemand opgevallen. Dat De La Rosa geen top coureur is is toch ook wel al 10 jaar klip en klaar.

    Hoe dan ook, je gaat me toch niet wijsmaken dat beide coureurs hun ECU slopen? Dat moet gewoon wel een fout van het team zijn.

    Sowieso dat hele trieste gedoe dat ze tijdens de test wel snel waren en nu niet meer. Dat is toch gewoon omdat ze zonder brandstof reden. Denkt die gast dat we gek zijn ofzo? Hij deed vroeger al precies hetzelfde als hij sponsoren nodig had. De eeuwige kampioen van de wintertests.

    Ik heb Sauber altijd al een saaie muts gevonden, maar nu voeg ik daar toch \"matennaaier\" aan toe ook.

    • + 0
    • 12 apr 2010 - 19:15
  • Koen

    Posts: 277

    Bahrein: beide wagens out met hydraulisch probleem.
    Australie: De La Rosa verliest gevecht tegen MS voor laatste WK punt in de laatste ronden
    Kobayashi eruit in eerste ronde na raceincident.
    Sepang: beide wagens out met kapotte motor...

    dus 1 rijdersfoutje op 6 als je het zo bekijkt... Ik zou eerder het probleem bij de wagen zoeken als ik Sauber was. Misschien doet ie het om het rijderduo te prikkelen. Maar ik zou denken dat je zo\'n Kobayashi eerder moet intomen. En het komt alleszins over alsof ie de schuld vlug op een ander wil steken.

    Ik verbaas me er ook over hoe makkelijk andere commentatoren beide rijders afkraken. Geef ze eerst eens een faire kans...

    • + 0
    • 12 apr 2010 - 20:03
    • f60

      Posts: 1.725

      en gewoon traag zijn is geen rijdersfoutje??

      • + 0
      • 12 apr 2010 - 20:32
  • Dennoow

    Posts: 962

    \"De samenwerking en communicatie tussen de coureurs en engineers is nog niet ideaal\"

    Ik maak daaruit vooral op dat ze gezamenlijk de wagen nog niet goed kunnen afstellen. Dat zou best een voorname reden kunnen zijn voor hun traagheid. Zet een Vettel of Alonso in die auto en het is waarschijnlijk meteen beter. Hoe goed het dan is zullen we nooit weten trouwens. Kobayashi heeft hierin nog geen ervaring en De La Rosa heeft niet al die jaren getest omdat het zo\'n toptalent is. Sauber had gewoon Nick Heidfeld in die wagen moeten zetten. De wagens zijn buiten de coureurs ook behoorlijk onbetrouwbaar gebleken. Testen vs. Racen is inderdaad een grote verandering. Kijk naar Badoer vorig jaar. Maar goed, we zullen zien hoe het zich ontwikkeld. Waarom heeft Maldonado geen F1 zitje? Hij was GP2 kampioen in 2008, voor Bruno Senna zelfs nog. Kennelijk niet opvallend genoeg.

    • + 0
    • 12 apr 2010 - 21:13

US Grand Prix van Miami

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

USGrand Prix van Miami

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

WK standen 2024

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat gaat Newey doen na vertrek bij Red Bull?

Formule 1 kalender - 2024

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
29 - 2 maa
Bahrein
7 - 9 maa
Saoedi-Arabië
22 - 24 maa
Australië
5 - 7 apr
Japan
19 - 21 apr
China
3 - 5 mei
Verenigde Staten van Amerika
17 - 19 mei
Italië
24 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Spanje
28 - 30 jun
Oostenrijk
5 - 7 jul
Groot Brittannië
19 - 21 jul
Hongarije
26 - 28 jul
België
23 - 25 aug
Nederland
30 - 1 sep
Italië
13 - 15 sep
Azerbeidzjan
20 - 22 sep
Singapore
18 - 20 okt
Verenigde Staten van Amerika
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Brazilië
22 - 24 nov
Verenigde Staten van Amerika
29 - 1 dec
Qatar
6 - 8 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2024

Datum
Grand Prix & Circuit
29 - 2 maa
7 - 9 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
22 - 24 maa
Australië Albert Park
5 - 7 apr
19 - 21 apr
3 - 5 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
17 - 19 mei
24 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
5 - 7 jul
Groot Brittannië Silverstone
19 - 21 jul
Hongarije Hungaroring
26 - 28 jul
23 - 25 aug
Nederland Circuit Zandvoort
30 - 1 sep
Italië Monza
13 - 15 sep
Azerbeidzjan Baku City Circuit
20 - 22 sep
18 - 20 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Brazilië Interlagos
22 - 24 nov
Verenigde Staten van Amerika Las Vegas Street Circuit
29 - 1 dec
6 - 8 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar